Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

۷ راز ثروتمند شدن در دهه دوم و سوم زندگی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هیچ سنی برای شروع دیر نیست ولی هر چه زودتر زندگی‌تان را سامان بدهید، پتانسیل بهتری برای آینده خواهید داشت و البته که ثروتتان هم فرصت بیشتری برای انباشت خواهد یافت.

البته دهه‌های دوم و سوم زندگی هم چالش‌های خود را دارند؛ شاید اقساط وام دانشجویی داشته باشید، یا شغل‌تان پردرآمد نباشد، یا چیزهای دیگری که شما را از ثروت‌سازی سریع باز می‌دارند.

با گفتن این نکته که هیچ راه مستقیمی برای تضمین ثروتمند شدن در آینده، وجود ندارد این ۷ استراتژی را به شما می‌گوییم که کمک می‌کنند تا در جوانی بنیان خوبی برای آینده‌تان بسازید.

۱. عقب انداختن کارها دیگر بس است.

یکی از اشتباهات جوانی این است که فکر می‌کنید تا ابد برای هر کاری وقت دارید. جوان‌ها اغلب فکر می‌کنند که بازنشستگی، یا ثروت‌اندوزی، برای سنین بالاترند و حالا وقت فکر کردن به این چیزها نیست.

آنها مدام درگیر دغدغه‌های امروزند و متاسفانه این طرز فکر باعث می‌شود که ماه به ماه بگویند: «خب، ماه آینده فولان کار را می‌کنم» و ماه‌ها می‌آیند و می‌روند. به همین سادگی ۱۰ سال از عمر می‌گذرد و جوان‌ها به اندازه یک دهه از ثروت‌اندوزی عقب می‌افتند.

اولین گام این است که دست از «عقب انداختن کارها» بردارید؛ پس‌انداز و سرمایه‌گذاری در سن پایین ترسناکند، اما هر چه بیشتر صبر کنید، فرصت‌های کمتری خواهید داشت. وقت طلا ست.

۲. باور کنید که جادویی در کار نیست.

استفاده ما از کلمه «راز» در تیتر برای این بود که توجه شما را جلب کنیم، نه اینکه فکر کنید تضمینی برای یک روش جادوییِ کسب ثروت وجود دارد. هیچ جادویی در کار نیست.

اصول ثروت‌اندوزی ساده‌اند: باید درآمدتان بیشتر از خرجتان باشد، و با اضافه درآمد خود سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه‌ای انجام دهید.

اینکه کجا و چطور سرمایه‌گذاری می‌کنید به خودتان بر می‌گردد، اما هدف واضح این است که آن سرمایه‌گذاری‌ها در آینده برای شما پول بیشتری به ارمغان بیاورند.

پس درآمدتان را بالا ببرید، خرجتان را پایین بیاورید، و هوشمندانه سرمایه‌گذاری کنید.

۳. روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید.

هدف بعدی شما باید سرمایه‌گذاری روی خودتان باشد؛ شما بهترین منبع برای ثروت‌سازی و انباشت آن هستید. منظورمان این است که وقت بیشتری روی آموزش و افزایش توانایی‌های خود بگذارید. با آدم‌های جدید و باارزش رابطه بسازید. خود را وارد دایرهٔ نخبگان کنید.

هر چه ماهرتر، بادانش‌تر، با تجربه‌تر، و دارای ارتباطات بیشتری باشید، فرصت‌های ارزشمندتری به دست خواهید آورد که معنای آن درآمد بالاتر و فرصت‌های بیشتر در آینده‌ است. هر دوی اینها باعث می‌شوند بنیان مالی زندگی‌تان قوی‌تر شود.

۴. برای زندگی‌تان بودجه بنویسید.

بند ۲ را به خاطر بیاورید: «افزایش درآمد، کاهش هزینه‌ها، و سرمایه‌گذاری هوشمندانه.» در بند ۳ به افزایش درآمد پرداختیم، و حالا در بند ۴ به کاهش هزینه‌ها.

یک بودجه دقیق با جزئیات کافی برای درآمد و هزینه‌های زندگی‌تان بنویسید. محدوهٔ هر کدام را مشخص کنید و هر ماه بیشترین منابع و مصارف خودتان را زیر نظر بگیرید. خرج‌هایی که بخش بزرگی از پول شما را دور می‌ریزند، شگفت‌زده‌تان خواهند کرد.

وقتی آنها را تشخیص دادید، نوبت به بهینه‌سازی بودجه می‌رسد. کمتر خرج کنید و صرفه‌جویی‌ها را در حساب ذخیره سرمایه‌گذاری خودتان بگذارید. به همین سادگی.

۵. بدهی‌هایتان را تسویه کنید.

قبل از شروع سرمایه‌گذاری و پس‌انداز، بهتر است بدهی‌های قبلی خود را بپردازید. از شر اعتبار کارت بانکی، بدهی دانشجویی، وام خرید خودرو و سایر وام‌های پربهره‌ای که شما را از زندگی عقب می‌اندازند، خلاص شوید.

اینکه هر ماه بخواهید درآمدتان را تا سِنتِ آخر صرف بازپرداخت بدهی‌ها و بهره آنها کنید عملا مثل وزنه‌ای به پای شما خواهد بود. نگذارید این اشتباه پتانسیل‌های آینده شما را از بین ببرد. تسویه بدهی‌ها یکی از اولویت‌های اصلی شما است.

۶. ریسک کنید.

شما جوانید. سال‌های زیادی پیش رویتان هستند. حالا وقت ریسک کردن است. در فرصت‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که ریسک بالاتر و بازده بالاتری دارند.

مثلا استعفا از شغل فعلی و راه‌اندازی کسب‌و‌کار خودتان را مد نظر قرار دهید. به سراغ ماجراجویی‌ها و فرصت‌های جدید بروید. اگر اوضاع خراب شد، کلی وقت برای جبران خواهید داشت.

بسیاری از ثروتمندان به شما خواهند گفت که کلید موفقیت‌شان، ریسک کردن‌های حساب شده بوده است. اکثر مردم به روش‌های روتین می‌چسبند، پس اگر می‌خواهید از آنها جلو بیفتید باید ابتدا مسیر جدیدی برگزینید. چیزهای جدیدی را تست کنید، یا شاید حتی چیزهای سخت و ناملایم را.

۷. تنوع داشته باشید.

هر چند ریسک‌پذیری در دهه‌های دوم و سوم زندگی می‌تواند شما را جلو بیندازد ولی یک توصیه مکمل داریم: «همه تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید.» به بیان دیگر، تلاش‌های متنوعی انجام دهید.

فقط یک نوع مهارت را یاد نگیرید، یا فقط با یک گروه از آدم‌ها ارتباط نسازید. فقط به یک نوع سرمایه‌گذاری تکیه نکنید، و همه اندوخته‌های خود را در یک ماجراجویی عجیب به خطر نیندازید.

در عوض، چندین جریان درآمدی بسازید، چند نقشه پشتیبان برای کار و اهدافتان داشته باشید، و ریسک‌های خود را با گزینه‌های کم‌ریسک‌تر پوشش دهید. همیشه به حوزه‌های دیگر هم نگاه کنید تا بتوانید خودتان را از ضررهای بزرگ و غافلگیرکنندهٔ یک حوزه در امان بدارید.

این ۷ راز را خلاصه گفتیم و امیدواریم شما در مورد هر کدام از آنها مطالعات مفصلی داشته باشید تا بتوانید راهکارهای شخصی بسازید.

فرقی ندارد در چه مرحله‌ای هستید. در مرحلهٔ بازپرداخت وام، ساختن جایگاه حرفه‌ای، یا ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری. کافی است این کارها را به موقع و درست انجام دهید تا آینده از آن شما باشد.

منبع: INC