Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

کروناویروس و کاهش اجاره‌بهای مسکن در تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ترونتو یکی از گران‌قیمت‌ترین شهرهای کانادا برای اجاره مسکن محسوب می‌شود و پیدا کردن منزل مناسب با قیمتی معقول در آن دشوار است. با اینحال طبق گزارش اخیر Toronto Regional Real Estate Board هرچند برچسب‌های قیمت املاک هنوز سنگین هستند، اما اجاره‌بها در ماه اپریل به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش پیدا کرده است.

به گفته TRREB در ماه گذشته میانگین اجاره‌بهای آپارتمان‌های تکخوابه و دوخوابه کاهش یافته است. میانگین اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه 2،107 دلار بوده که به نسبت اپریل 2019 کاهش 2.7 درصدی را نشان می‌دهد. آپارتمان‌های دوخوابه نیز افت قیمت بیشتری داشته‌اند و با میانگین اجاره‌بهای 2،705 دلاری به نسبت سال گذشته 4.1 درصد افت پیدا کرده‌اند.

این گزارش شیوع کروناویروس در شهر را عامل افت قیمت‌ها معرفی کرده است.

جان میشل مدیرعامل TRREB در اینباره گفت: شرایط کنونی بی‌سابقه است. مطالعه دوره‌های رکود پیشین و نحوه برون‌رفت از آن‌ها لزوما نمی‌تواند به ما در شرایط کنونی کمک کند. در حال حاضر دقیقا نمی‌دانیم بازار مسکن چگونه از بحران شیوع COVID-19 خارج خواهد شد اما بازگشایی اقتصاد می‌تواند شروعی برای بهبود اوضاع باشد. مطمئنا با روشن‌تر شدن آینده شغلی و افزایش اعتمادبنفس در خریداران وضعیت تغییر خواهد کرد.

البته این کاهش‌ها تنها به بخش اجاره مسکن محدود نمی‌شوند.

گزارش 22 اپریل TRREB نشان دهنده کاهش قیمت فروش چندین ملک در تورنتو پس از شیوع کروناویروس بود.

طبق بررسی‌ها میزان فروش خانه در شهر نیز به نسبت میانگین سال قبل 69 درصد کمتر شده است.

میانگین قیمت فروش ملک در GTA افتی 1.5 درصدی داشته و منازل detached با کاهش 9.1 درصدی بیشترین افت قیمت را به خود اختصاص داده‌اند.

با اینحال TRREB پیشبینی می‌کند که با کاهش محدودیت‌ها و نرمال شدن شرایط در استان قیمت‌ها نیز مجددا به میزان گذشته خود بازگردند.

پس اگر قصد پیدا کردن خانه در تورنتو را دارید هفته‌های پیش‌رو را به هیچ وجه دست ندهید!

منبع: NARCITY