Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

توافق دولت فدرال و استان‌‌ها برای اضافه حقوق کارمندان خدمات ضروری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو می‌گوید که دولت فدرال با تمام استان‌ها و قلمروها به توافق رسیده تا به کارمندان خدمات ضروری اضافه حقوقی درخور فداکاری آنها بدهد.

او خطاب به این گروه گفته است: «شما از ابتدای این بحران در حال جنگ جانانه‌ای بوده‌اید و لیاقت اضافه حقوق بابت خدمات اساسی و ضروری‌تان به جامعه را دارید.»

ترودو می‌گوید این طرح، یک تلاش دسته‌جمعی با دولت‌های استانی و قلمروها بوده و دولت فدرال مبلغ ۴ میلیارد دلار را برای این کارمندان در سرتاسر کشور فراهم می‌کند.

به گفتهٔ ترودو تخصیص اضافه حقوق طبق نظر دولت‌های استانی خواهد بود: «اگر شما سلامت خودتان را برای کار به خطر انداخته‌اید و حداقل دستمزد را دریافت می‌کنید، لیاقت اضافه حقوق دارید.»

دولت فدرال می‌گوید که این طرح ۴ میلیارد دلاری در قالب طرح جامعی است که دولت کانادا برای کمک به مردم و کسب‌و‌کارها در بحران کووید-۱۹ در نظر گرفته است.

وزیر دارایی، آقای بیل مونرو هم در بیانیه‌ای نوشته است: «این کارمندان خط مقدم کشور در مقابله با بحران کووید-۱۹ هستند و در بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان از مردم مراقبت می‌کنند. با این کمک هزینه از تلاش ضروری آنها در این بحران قدردانی می‌کنیم.»

در حال حاضر ۱,۲۰۰ عضو نیروهای مسلح کانادا نیز در سرتاسر کشور پخش شده‌اند تا در کنترل کووید-۱۹ نقش بیافرینند. در اونتاریو ۲۶۵ نفر از آنها در ۵ مرکز نگهداری خدمت می‌کنند و در کبِک نیز ۶۷۰ نفر در ۲۰ مرکز نگهداری مشغولند.

منبع: Daily Hive