Friday, April 19, 2024
-1.2 C
Calgary

جدال لفظی جیسون کنی با منتقدان صنعت نفت و انرژی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی در کنفرانس مطبوعاتی خود به اظهارنظر رهبران فدرال و احزاب کانادا درباره ناکارآمدی صنعت نفت پاسخ داد.

روز چهارشنبه الیزابت می رهبر حزب سبز در کنفرانسی خبری گفت کانادا باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر گام بردارد. او COVID-19 را عامل مرگ نفت در دنیا معرفی کرد و با اشاره به گزارش اخیر دانشگاه آکسفورد درباره اقتصاد پسا کرونا راه برون رفت از بحران کنونی و اشتغالزایی را توقف سرمایه‌گذاری بر روی سوخت‌های فسیلی حرکت به سمت انرژی پاک و اقتصاد بدون کربن دانسته است.

ایو-فرانسوا بلانشت رهبر Bloc Quebecois نیز در اظهارنظری مشابه پیشنهاد کرده بودجه 10 میلیارد دلاری ساخت خط لوله Trans Mountain برای اجرای پروژه‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر هزینه شود و استخراج نفت tar sands را کاملا بی‌فایده خوانده است.

کنی این اظهارنظرها را حمله به صنعت نفت آلبرتا نامید و گفت صنعت انرژی بیش از هر بخش دیگری به شکل‎‌گیری کانادای مدرن، اشتغالزایی و افزایش رفاه مردم کمک کرده است. او نفت را تامین‌کننده بودجه برنامه‌های اجتماعی و خدماتی دولت و منبع درآمد برای پرداخت دستمزدهای برابر در کشور دانست و dictator oil را عامل افت شدید قیمت نفت در جهان معرفی کرد.

کنی در ادامه افزود: از آقای بلانشت و خانم می می‌خواهم لگد زدن به پیکر زمین خورده ما را متوقف کنند. اهالی آلبرتا همواره سخاوتمند بوده‌‎ و سخاوتمند نیز خواهند ماند، اما حمله به صنعت منابع طبیعی در چنین شرایطی هیچ توجیهی نداشته و از یک کانادایی چنین انتظار نمی‌رود. شما قربانی شرایط کنونی را مقصر معرفی می‌کنید.

کنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دو زبان انگلیسی و فرانسه رفتار سخاوتمندانه آلبرتا در قبال کبک و ارسال تجهیزات PPE و ونتیلاتور برای کمک به مقابله با کروناویروس را یادآور شد.

منبع: Daily Hive