Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

توصیه‌های دولت در آستانه پرداخت فاز سوم CERB

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دوشنبه ۱۱ مِی کانادایی‌های واجد شرایط می‌توانند دوباره به وبسایت CERB بروند و برای سومین بار درخواست کمک هزینه اضطراری دولت کانادا به مبلغ ۲,۰۰۰ دلار را بدهند. این پرداخت برای پوشش هزینه‌های ۱۰ مِی تا ۶ ژوئن است.

تا امروز آژانس درآمد کانادا (CRA) بیش از ۱۱ میلیون درخواست از ۷.۶ میلیون نفر را دریافت کرده و حدود ۳۰ میلیارد دلار نیز مزایا پرداخته است.

برای بیشتر مردم کانادا، فرآیند ثبت درخواست و دریافت پول در CERB مثل آب خوردن بوده و به گفته CRA بیشتر درخواست‌ها در زیر ۲ دقیقه ثبت شده و تا ۳ روز بعد مردم مبلغ را در حساب بانکی‌شان دریافت کرده‌اند.

اما در حالی که بخش‌هایی از کشور در حال بازگشایی‌اند، CERB برای برخی کسب‌و‌کارها تبدیل به لنگری شده که شاید در جذب دوباره کارمندان تاخیر بیندازد.

شما هم اگر فکر می‌کنید که به زودی به سر کار برخواهید گشت، شاید بهتر باشد برای درخواست فاز سوم CERB کمی بیشتر فکر کنید. چنانچه معلوم شود که نیازی به این کمک‌هزینه نداشته‌اید، مجبور به بازپرداخت آن خواهید شد.

قبلا در پیکوبینو درباره شرایط دریافت CERB نوشته بودیم و می‌دانید که اگر با انتخاب خودتان سر کار نروید، بعدا باید این کمک‌هزینه را پس بدهید. همچنین نمی‌توانید همزمان دو کمک‌هزینهٔ مربوط به کووید-۱۹ را دریافت کنید و کسانی که بیمه اشتغال دارند نیز واجد دریافت CERB نیستند.

پس دادن کمک‌هزینه CERB

پس اگر دیگر واجد شرایط نیستید بهتر است پرداختیِ سوم CERB را دریافت نکنید. دولت به افرادی که ممکن است به زودی دوباره کارشان را از سر بگیرند، گفته که خیلی زود برای مرحله سوم CERB درخواست ندهند و مدتی صبر کنند تا تکلیف کارشان معلوم شود.

اگر تا ۴ هفته بعد از دریافت این کمک مشغول به کار شوید، یا با خوداشتغالی درآمدی بالاتر از ۱,۰۰۰ دلار کسب کنید، آن‌وقت صلاحیتتان از دست می‌رود.

برای پس‌دادنِ چک نقد نشدهٔ CERB کافی است آن را به مرکز مالیات Sudbury پست کنید، و در بخش توضیح عبارت «Revenue Processing – Repayment of CERB» را همراه با شماره بیمه اجتماعی و دلیل پس‌دادن پول (مثلا not entitled یا overpayment) بنویسید.

اگر هم پرداخت CERB مستقیم به حساب بانکی‌تان بیاید یا چک کاغذی را نقد کنید، می‌توانید خودتان یک چک بنویسید و به آدرس بالا بفرستید، یا از ۱۱ مِی از امکان جدید پنل کاربری CRA برای پس‌دادن وجه استفاده کنید.

مالیات CERB

در نظر داشته باشید که به وجوه CERB هم مالیات تعلق می‌گیرد ولی از پیش کسر نشده و باید آن را در قالب مالیات کل سال ۲۰۲۰ حساب کنید. برای این کار یک فُرم T4A برای مالیات CERB دریافت خواهید کرد. اگر هم بخشی از CERB را پس بدهید، به آن بخش مالیات نمی‌خورد.

CRA از همه مشمولین پرداخت مالیات CERB خواسته که این مبلغ را تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ بپردازند و چنانچه وقت بیشتری نیاز دارند، بهتر است تا ۳۱ دسامبر با CRA تماس بگیرند و روی تاریخ پرداخت با اداره مالیات توافق کنند.

خلاصه اینکه اگر برای‌تان ممکن است برای دریافت کمک‌هزینه سوم CERB عجله نکنید تا هم تکلیف کارتان معلوم شود و هم مالیات اضافه نپردازید.

منبع: Financial Post