Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

۱۹ کشته در شلیک اشتباه ناو جنگی ایران به ناوچهٔ خودی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در جریان تمرین‌های آمادگی که نیروی دریایی ارتش ایران در دریای عمان برگزار می‌کند، دستکم ۱۹ نفر از ملوانان ناوچهٔ کنارک (Konarak) کشته و ۱۵ نفر نیز مصدوم شدند.

رسانه‌های دولتی ایران می‌گویند که این نیروهای ارتش، به خاطر اشتباه در پرتاب موشک از ناو جنگی جماران کشته و مصدوم شده‌اند و هشدار داده که مردم در این زمینه به شایعات توجه نکنند.

حادثه در نزدیک بندر جاسک رخ داده و رسانه‌های رسمی تصاویری از ناوچه کنارک منتشر کرده‌اند که دچار آتش‌سوزی شده است. گویا این ناوچه اکنون در بندر جاسک به اسکله متصل است.

presstvmissileincident.jpg

کنارک یک کشتی پشتیبانی است که توپ‌های ۲۰ میلیمتری و موشک‌اندازهای کروز ضد کشتی دارد و در شب به اشتباه مورد اصابت قرار گرفته است. همچنین از این کشتی برای مین‌گذاری در دریا استفاده می‌شده و معمولا ۴۰ سرنشین در آن حضور داشته‌اند.

به نظر می‌رسد شفاف‌سازی سریع رسانه‌های دولتی ایران برای رفع هر گونه شبهه درباره درگیری احتمالی با نیروهای دریایی امریکا بوده باشد.

اگر به خاطر داشته باشید ماه گذشته دونالد ترامپ پس از نزدیک شدن چند قایق تندروی سپاه پاسداران به کشتی‌های امریکا در خلیج فارس، به نیروی دریایی کشورش دستور شلیک و غرق کردن تمام قایق‌های ایرانی «در صورت تکرار مزاحمت» را داده بود.

منبع: CNN