Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

توضیحات دکتر بانی هنری درباره چگونگی مواجه BC با شیوه کروناویروس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر بانی هنری مسئول بهداشت بریتیش‌کلمبیا توضیحاتی درباره چگونگی مواجه بخش بهداشت و درمان استان از زمان شیوع کروناویروس تاکنون و اقدامات آتی که در دستور کار دارند، داده است.

دانشمندان مرکز کنترل بیماری BC ازجمله اولین گروه‌هایی بودند که برای شناسایی اجزای ژنتیکی ویروس روش نمونه‌گیری از مخاط بینی را ابداع کردند. امروزه این شیوه به صورت گسترده در کانادا و دیگر نقاط دنیا استفاده می‌شود.

به گفته دکتر هنری استراتژی اولیه تست در بریتیش‌کلمبیا یافتن منشاء انتقال بیماری و شناسایی مبتلایان و عاملان اصلی انتقال بیماری بوده تا به موثرترین شکل جلوی شیوع ویروس گرفته شود. به همین دلیل نخست نظارت‌ بر ورود مسافران تشدید شد و سپس برخی اقدامات احتیاطی، دستورات و محدودیت‌ها وضع گردید.

با شیوع بیشتر بیماری در استان و مشاهده مواردی از انتقال میان شهروندان انجام تست از گروه‌های آسیب‌پذیر آغاز شد. از شهروندانی که علائم خفیف بیماری را داشتند تست گرفته نمی‌شد و تا زمان بهبود کامل به قرنطینه خانگی فرستاده می‌شدند.

در این مرحله از بیماران دارای علائم جدی، کادر درمانی، ساکنین مراکز مراقبتی، خانه‌های سالمندان و تمام کسانی که در خط مقدم مبارزه با بیماری بودند تست گرفته می‌شد. به این ترتیب اطلاعات مفیدی درباره چگونگی شیوع ویروس در بیمارستان‌ها و مراکز مراقبتی بدست آمد.

همزمان با انجام آزمایشات تلاش‌ها برای شناسایی افرادی که با بیمار در تماس بودند نیز ادامه داشت و همچنان نیز در دستور کار بخش بهداشتی قرار دارد.

با کاهش نرخ موارد جدید ابتلا در اواسط اپریل استراتژی تست بار دیگر تغییر کرد و گروه‌های بیشتری از جمله افراد دارای علائم بیماری اجازه انجام آزمایش COVID-19 را پیدا کردند.

قرار است در مرحله بعد یک تست سرولوژی طراحی شود تا شهروندان با انجام آن از ابتلای خود در گذشته به COVID-19 آگاه شوند. پس از اجرای این تست نتایج آن برای بررسی وضعیت ابتلای شهروندان و ابداع روش‌های جدیدتر جهت جلوگیری از شیوع مجدد بیماری، استفاده خواهد شد.

با توجه به محدود بودن کیت‌های تست تاکنون انجام تست از کل شهروندان توسط مسئولان دنبال نشده است.

مقامات بهداشتی همواره با تغییر شرایط اقدام به بروزرسانی استراتژی خود کرده‌اند تا به بهترین شکل ممکن با ویروس مقابله کرده و به نیازهای موجود پاسخ دهند.

منبع: Daily Hive