Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

هرآنچه درباره Canada Emergency Student Benefit باید بدانیم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در تاریخ 22 اپریل جاستین ترودو با معرفی Canada Emergency Student Benefit (CESB) از کمک مالی به دانشجویان و کسانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند خبر داد. حال زمان ثبت‌نام برای این برنامه فرا رسیده است.

Canada Emergency Student Benefit چیست؟

CESB یک بسته حمایت مالی 5.2 میلیارد دلاری برای دانشجویان تحصیلات عالی و فارغ‌التحصیلان جدید است. بدین ترتیب حداقل یک میلیون دانشجو از آن بهره‌مند خواهند شد.

از طریق این بسته به مدت چهار ماه به دانشجویان ماهیانه 1،250 دلار (هر هفته 312.50 دلار) از ماه می تا آگوست 2020 پرداخت خواهد شد.

آن دسته از دانشجویان واجد شرایط که از افراد ناتوان و یا اعضای خانواده خود نگهداری می‌کنند 750 دلار اضافی نیز دریافت می‌کنند.

چه کسانی مشمول دریافت CESB می‌شوند؟

این کمک مالی به کسانی تعلق می‌گیرد که مشمول دریافت CERB یا EI نشده و به دلیل شیوع COVID-19 قادر به انجام کار تمام‌وقت نیستند.

دانشجویان باید شهروند کانادا، بومی، ساکن دائمی یا protected person باشند. متاسفانه دولت فعلا برنامه‌ای برای کمک مالی به دانشجویان خارجی ندارد. دانشجویان بین المللی و کسانی که شهروندان کانادا نباشند، نمی‌توانند این کمک مالی را مطالبه کنند.

دانشجویان برای دریافت این کمک‌ مالی باید:
  • در حال گذراندن تحصیلات عالی برای دریافت مدرک، دیپلم یا درجه باشند. دوره تحصیلی مربوطه حداقل باید 12 هفته به طول بیانجامد.
  • فارغ‌التحصیلان مقطع دبیرستان که برای ترم تحصیلی آینده (پیش از 1 فوریه 2021) ثبت‌نام کرده‌اند.
  • کسانی که پس از ماه دسامبر از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و به دلیل شیوع COVID-19 موفق به پیدا کردن شغل نشده‌‌اند.
  • دانشجویان کانادایی که در خارج تحصیل می‌کنند و شرایط بالا را دارا هستند.

البته محدودیت 20 ساعت کار در هفته برای دانشجویان بین‌المللی برداشته شده و آن‌ها می‌توانند در مراکز خدمات ضروری، مراکز درمانی و مراکز تهیه غذا به صورت نامحدود فعالیت کنند (این محدودیت تا تاریخ 31 آگوست 2020 برداشته شده).

دانشجویانی که برای CESB درخواست می‌دهند می‌توانند به شغل پاره‌وقت خود ادامه داده و همزمان تا 1،000 دلار در ماه درآمد جانبی داشته باشند.

تاریخ واریز CESB:

پرداخت CESB از 10 می 2020 آغاز شده و تا 6 ژوئن ادامه خواهد داشت. دانشجویان واجد شرایط می‌توانند تا 16 هفته از این کمک بهره‌مند شوند.

چطور برای CESB درخواست دهیم؟

براساس اطلاعات موجود شما می‌توانید از طریق CRA MyAccount از ساعت 6 a.m. ET. اقدام به ثبت‌نام CESB کنید.

چنانچه دارای CRA MyAccount نیستید در این‌جا می‌توانید نحوه ساخت آن را فرا گیرید. در صورت داشتن این اکانت می‌توانید با شماره‌گیری 2019-959-800-1 یا 2041-959-800-1 به صورت خودکار و تلفنی ثبت‌نام کنید (با در اختیار داشتن SIN و کدپستی). ثبت‌نام تلفنی از دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 6 صبح تا 3 شب انجام خواهد شد.

آیا CESB مشمول مالیات می‌شود؟

همچون CERB برنامه CESB نیز مشمول مالیات خواهد شد. خوشبختانه براساس قوانین سال 2020 اداره مالیات فدرال شهروندان از پرداخت مالیات برای 13،229 دلار از درآمد ابتدایی خود در سال جاری معاف خواهند بود.

دانشجویانی که واجد دریافت CERB هستند نباید برای CESB ثبت‌نام کنند.

منبع: SAVVY New Canadians