Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

آغاز فاز اول بازگشایی آلبرتا (بجز کلگری و Brooks)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی نخست‌وزیر آلبرتا دیروز از آغاز فاز اول بازگشایی در استان خبر داد. از زمان کاهش شیب نمودار مبتلایان COVID-19 در آلبرتا مسئولان استانی به دنبال کاهش محدودیت‌ها و اجرای استراتژی بازگشایی تدریجی بوده‌اند.

با اینحال به دلیل بالا بودن تعداد موارد ابتلا در نواحی Brooks و کلگری این استراتژی با روندی آرام‌تر و طولانی‌تر در آن‌ها اجرا می‌شود.

فاز اول شامل بازگشایی بیزینس‌های غیرضروری ازجمله رستوران‌ها، پاب‌ها، سالن‌های مو و آرایشگاه‌ها می‌شود. البته کلاب‌های شبانه همچنان بسته خواهند ماند و انجام هرگونه فعالیت که باعث تجمع افراد شود فعلا ممنوع است.

آزاد بودن کمپینگ و پیاده‌روی در اطراف محل زندگی (بجز کلگری و Brooks) نیز از دیگر محدودیت‌‌های برداشته شده است.

بیزینس‌های خرد، گالری‌های هنری، daycares و موزه‌ها نیز از روز پنجشنبه در تمام نواحی استان ازجمله کلگری و Brooks با ظرفیت محدود شروع به فعالیت می‌کنند.

از روز دوشنبه 25 می آرایشگاه‌ها و سالن‌های مو، کافه‌ها، رستوران‌ها و پاب‌ها در کلگری و Brooks با 50 درصد ظرفیت فعالیت خود را آغاز می‌کنند (در صورتی که میزان مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها پایین باشد). از دوشنبه 1 ژوئن نیز دیگر بیزینس‌ها و سازمان‌ها چون عبادتگاه‌ها و خدمات تدفین امکان فعالیت محدود پیدا می‌کنند.

تمامی کافه‌ها، رستوران‌ها، پاب‌ها و بارها در این مرحله با 50 درصد ظرفیت فعالیت کرده و محدودیت‌های فاصله فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی نیز در آن‌ها اجرا خواهد شد.

موارد ابتلای COVID-19 آلبرتا در تاریخ 23 اپریل به اوج خود رسید (ثبت 336 مورد) و از آن تاریخ تاکنون با روندی آهسته رو به کاهش است.

به گفته آقای کنی رعایت قوانین توسط شهروندان از مهمترین دلایلی بوده که اجرای فاز اول بازگشایی در استان را ممکن ساخته است.

منبع: Daily Hive