Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

فاز دوم بازگشایی آلبرتا تا اواسط ماه جون اجرا نخواهد شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی نخست‌وزیر آلبرتا همزمان با اعلام اجرای فاز اول استراتژی بازگشایی استان توضیحاتی نیز درباره آینده برنامه کاهش محدودیت‌ها و اجرای فاز‌های بعدی ارائه داد.

به گفته آقای کنی تاریخ آغاز فاز دوم بازگشایی بدون شک زودتر از 19 ماه جون نخواهد بود.

او گفت: پس از اجرای فاز اول مسئولان بهداشتی نیاز به زمان دارند تا اطلاعات لازم را جمع‌آوری و تحلیل کنند. امیدوار هستیم در صورتی که ‎افزایش چشمگیری در نرخ ابتلا یا بستری بیماران در مراکز بیمارستانی و ICU مشاهده نشود، بتوانیم مجوز اجرای فاز دوم بازگشایی در تاریخ 19 ماه جون را بدست آوریم.

فاز دوم بازگشایی آلبرتا شامل آغاز فعالیت سرویس‌های شخصی، مراکز ماساژ و رفلکسولوژی، مدارس K-12، سالن‌های سینما و انجام طیف گسترده‌تری از جراحی‌های غیرضروری خواهد بود.

فازهای بعدی نیز همچون فاز صفر و یک طبق مقررات و دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شوند.

دکتر دینا هینشاو مدیر ارشد پزشکی احتمال به تعویق افتادن تاریخ بازگشایی‌های آینده به دلیل افزایش تعداد مبتلایان در آلبرتا را محتمل می‌داند.

محدودیت‌ها در صورتی که نرخ بستری بیماران در بیمارستان‌‍‌ها بیش از 5 درصد افزایش یابد و ظرفیت بخش‌های ICU در هر منطقه بیش از 50 درصد پر شود همچنان پابرجا خواهند بود.

از آنجایی که بین ابتلای شهروندان و مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی فاصله زمانی چند هفته‌ای وجود دارد کارشناسان نشانه‌های عینی مختلفی همچون تعداد موارد انتقال ویروس در سطح جامعه، سرعت رشد بیماری و تعداد موارد ابتلا در هر ناحیه مجزا را نیز به صورت مداوم مورد بررسی قرار می‌دهند.

منبع: Daily Hive