Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

گزارش ماه می وضعیت اجاره مسکن در شهرهای کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به گزارش PadMapper گرم‌تر شدن هوا نیز نتوانسته جلوی روند نزولی اجاره‌بهای مسکن در تورنتو و ونکوور را بگیرد و شیوع COVID-19 همچنان بر بازارهای مسکن کانادا سایه انداخته است.

طبق این گزارش نرخ میانگین اجاره‌بها در تورنتو و ونکوور در تمام بخش‌ها منفی بوده و اجاره‌بهای ماهیانه منازل تکخوابه در این دو شهر به ترتیب 2.2 و 2.4 درصد کاهش پیدا کرده است.

بررسی وضعیت اجاره‌بهای مسکن در شهرهای کانادا حاکی از افزایش نرخ در 12 شهر، کاهش نرخ در 7 شهر و عدم تغییر نرخ در 5 شهر می‌باشد.

براساس گزارش مذکور با وجود شیوع کروناویروس در بیش از نیمی از شهرهای کانادا در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد دو رقمی اجاره‌بها هستیم. کارشناسان معتقدند بازار اجاره مسکن کانادا همچنان پررونق است و در بلندمدت میزان تقاضا در آن بالا خواهد بود.

تورنتو بار دیگر عنوان گران‌قیمت‌ترین بازار اجاره مسکن کانادا را به خود اختصاص داده است. میانگین اجاره‌بهای خانه تکخوابه در این شهر با قدری کاهش به نسبت ماه اپریل به 2،200 دلار رسیده و منزل دوخوابه نیز با کاهش -4.1 درصدی 2،830 دلار معامله می‌شوند.

شهر ونکوور نیز که در جایگاه دوم لیست قرار گرفته میانگین اجاره‌بهای 2،100 و 3،000 دلاری برای منازل تکخوابه و دوخوابه را ثبت کرده است.

در جایگاه سوم لیست برنابی بریتیش‌کلمبیا با میانگین اجاره‌بهای 1،770 و 2،330 دلاری برای منازل تکخوابه و دوخوابه قرار دارد.

ویکتوریا در جایگاه بعدی جای گرقته و میانگین اجاره‌بهای منازل تکخوابه و دوخوابه آن به ترتیب 1،600 و 2،000 دلار است.

میانگین اجاره‌‍بهای منازل تکخوابه در مونتریال 1،470 دلار و منازل دوخوابه نیز 1،850 دلار ثبت شده است.

این ماه ارزان‌ترین منازل اجاره‌ای کانادا را در St. John’s پیدا خواهید کرد. میانگین اجاره‌بها در این شهر برای منازل تکخوابه و دوخوابه به طور میانگین 830 و 890 دلار است.

منبع: Daily Hive