Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

باغ‌وحش کلگری 23 می بازگشایی می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

باغ‌وحش کلگری از تاریخ 23 می مجددا بازگشایی خواهد شد. به این ترتیب بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیری یک‌طرفه که Zooventure نام گرفته از بخش‌های مختلف باغ‌وحش دیدن کنند.

ازجمله قوانین و نکات بهداشتی که پیشبینی شده می‌توان به نصب برچسب‌های راهنما با هدف حفظ فاصله فیزیکی در محیط باغ‌وحش (رد پاهای چاپ شده با فاصله سه متری از یکدیگر)، افزایش دفعات ضدعفونی و پاکسازی توالت‌ها و نقاط پر رفت‌وآمد و محدود کردن محل‌های نشستن و نیمکت‌ها اشاره کرد.

بازدیدکنندگان پس از ورود وارد مسیری مشخص و one-way می‌شوند و به صورت self-guided از حیوانات بازیگوش باغ‌وحش دیدن کرده و بخش‌های مختلف آن را تماشا می‌کنند. در این میان حقایقی بامزه درباره حیوانات نیز به آن‌ها آموزش داده خواهد شد.

علاوه بر نکات بهداشتی اشاره شده در بالا بازدیدکنندگان موظف هستند پیش از حضور در باغ‌وحش بلیت خود را تهیه کنند (خرید آنلاین بلیت از 21 می آغاز می‌شود).

ظرفیت بازدید باغ‌وحش نیز محدود شده و ساعت ورود هر بازدیدکننده مشخص است.

به گفته مسئولین باغ‌وحش تمام جایگاه‌های تماشای حیوانات در فضای باز با نصب حصار میله‌ای برای بازدید آزاد هستند (بجز برخی گونه‌ها که با هدف حفظ سلامت حیوانات به صورت کنترل‌شده بازدید می‌شوند).

آلیسون آرچمبو مدیر Brand & Engagement باغ‌وحش کلگری در اینباره گفت: ما به گرم‌ترین شکل ممکن از شهروندانی که می‌خواهند به بازدید باغ‌وحش بیایند استقبال می‌کنیم. شما عزیزان می‌توانید در Zooventure تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و ایمن در فضای خارجی باغ‌وحش داشته باشید و به شکلی سرگرم‌کننده، آموزنده و جذاب و با طبیعت و حیوانات زیبای باغ‌وحش آشنا شوید.

فعلا تنها ورودی شمالی برای ورود به باغ‌وحش باز است. درب غربی و برخی دیگر از امکانات و خدمات مجموعه همچون واگن‎‌های اجاره‌ای، آب‌نماها، چرخ‌فلک، کادوفروشی‌ها، زمین‌های بازی و فضاهای بسته مانند Grazers،  Discovery Centre و Enmax Consevatory بسته باقی خواهند ماند.

منبع: Daily Hive