Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

مصرف هیدروکسی‌کلروکویین توسط ترامپ خبرساز شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دونالد ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد که برخلاف توصیه‌های اعضای دولت خود، با هدف حفاظت در مقابل کروناویروس داروی مالاریا مصرف می‌کند. دولت آمریکا مصرف داروی هیدروکسی‌کلروکویین را به دلیل عوارض کشنده‌ای که دارد تنها به استقاده در بیمارستان‌ها یا تحقیقات علمی محدود کرده است.

به گفته ترامپ حدود ده روز از مصرف روزانه هیدروکسی‌کلروکویین و مکمل زینک توسط او می‌گذرد.

ترامپ این دارو را هفته‌ها به عنوان درمان احتمالی یا روشی پیشگیرانه برای مقابله با COVID-19 معرفی کرده بود و بسیاری از متخصصان برتر پزشکی دولت آمریکا نیز آن را تجویز کرده بودند.

به گفته ترامپ این داروها توسط پزشک کاخ سفید برای او تجویز شده‌اند.

دکتر شان کانلی پزشک کاخ سفید در اطلاعیه‌ای نسبت به این اظهارات واکنش نشان داد و گفت: پس از بحث‌های متعدد با دونالد ترامپ و ارائه شواهد درمانی و خطرات مصرف هیدروکس‌کلروکویین به او به این نتیجه رسیدیم که فواید احتمالی آن از خطراتش بیشتر است.

ماه گذشته سازمان غذا و داروی آمریکا به مسئولان بهداشتی هشدار داد که مصرف هیدروکسی‌کلروکویین به دلیل داشتن عوارض کشنده‌ تنها به درمان مبتلایان COVID-19 در محیط‌های بیمارستانی یا تحقیقات علمی محدود شده است. آن‌ها پس از مشاهده عوارض کشنده داروهای لوپوس و آرتروز و ایجاد اختلالات قلبی در مصرف‌کنندگان هشدارهای مشابهی برای آن‌ها نیز صادر کردند.

‎‌ترامپ با رد گزارش‌های مربوط به عوارض مصرف این دارو می‌گوید تاکنون هیچ مشکلی نداشته است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان در گفت‌وگو با CNN اظهار داشت: او رئیس‌جمهور ماست و من ترجیح می‌دهم از دارویی که تاکنون توسط دانشمندان تایید نشده استفاده نکند، مخصوصا با توجه به سن بالا و اضافه وزن زیادی که دارد.

در اوایل ماه جاری نتیجه تست COVID-19 حداقل دو کارمند کاخ سفید مثبت اعلام شد که موجب افزایش نگرانی‌ درباره سلامت رئیس‌جمهور شد. از آن تاریخ استفاده از ماسک برای تمام ساکنین کاخ سفید الزامی شده و به صورت روزانه از ترامپ تست کرونا گرفته می‌شود که نتیجه آن تاکنون منفی بوده است.

پزشکان نگرانند اظهارات ترامپ موجب تشویق مردم به مصرف این دارو شود.

مطالعاتی که دانشمندان آمریکایی، فرانسوی و چینی بر روی تاثیر مصرف هیدروکسی‌کلروکویین در درمان مبتلایان COVID-19 انجام داده‌اند هیچگونه تفاوت معناداری در کاهش نرخ مرگ‎‌ومیر، نیاز به مراقبت‌های ویژه یا تشدید بیماری در میان مصرف‌کنندگان و دیگر افراد نشان نداده‌اند.

منبع: Global NEWS