Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

کمپانی Uber: حذف 3،000 شغل و تعطیلی 45 دفتر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت اوبر روز دوشنبه اعلام کرد که با هدف کاهش صدمات اقتصادی ناشی از شیوع کروناویروس 3،000 شغل را حذف و چندین اداره خود را تعطیل خواهد کرد. پیش از این در اوایل ماه جاری اوبر 3،700 کارمند بخش‌های حمایت از مشتریان و منابع انسانی را تعدیل کرده بود. به این ترتیب از آغاز اپیدمی تاکنون 25 درصد از نیروی کار اوبر از کار بیکار شده‌اند.

بنا بر اعلام مسئولان این شرکت 45 دفتر کاری آن‌‎ها در نقاط مختلف دنیا نیز تعطیل یا ادغام می‌شوند. به این ترتیب فعالیت واحدهای مجزای بیشتری چون Uber Incubator، AI Labs و Uber Works متوقف خواهد شد.

این تحولات درحالی رخ می‌دهند که پیش از شیوع کرونا اوبر قصد ورود به پروژه‌هایی نظیر ساخت تاکسی‌های خودران و تاکسی پرنده را داشت.

دارا خسروشاهی مدیر اجرایی اوبر با اعلام توقف چندین پروژه شرکت اعلام کرد که تمرکز آن‌ها در شرایط کنونی بر ارائه خدمات حمل مسافر و توزیع غذا است. او خطاب به کارمندان شرکت گفت: ما باید خود را به مجموعه‌ای پایدار تبدیل کنیم که برای ادامه فعالیت و رشد نیازی به سرمایه جدید نداشته باشد.

به گفته آقای خسروشاهی تغییرات جدید به هیچ عنوان با هدف جلب رضایت سرمایه‌گذاران انجام نشده اما بسیاری از تحلیل‌گران با این گفته او مخالف‌اند.

پس از انتشار اخبار تحولات اخیر سهام اوبر در شروع روز دوشنبه 9 درصد رشد پیدا کرد، اما تا ساعت 3 عصر به وقت نیویورک این میزان به حدود 3 درصد کاهش یافت.

از زمان آغاز اپیدمی شرکت اوبر بر فعالیت در نقاط کلیدی و انجام بیزینس‌های مهم تمرکز کرده است. وضع قوانین و محدودیت‌های جدید و قرنطینه خانگی شهروندان در نقاط مختلف دنیا موجب شده تا پس از سال‌ها شاهد کاهش سود این غول تاکسی اینترنتی باشیم.

اوبر اکنون برای برای رسیدن به سوددهی در سال آینده برنامه‌ریزی می‌کند و امیدی به جبران خسارات وارد شده تا پایان سال جاری ندارد.

منبع: Bloomberg