Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

اسکوترهای برقی از امروز جمعه به خیابان‌های کلگری برمی‌گردند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنا بر اعلام شهرداری کلگری اسکوترهای برقی از تاریخ 22 می دوباره به خیابان‌های کلگری باز می‌گردند.

طبق این اطلاعیه شرکت‌ها موظف هستند ناوگان خود را به 150 اسکوتر کاهش دهند. به این ترتیب تعداد اسکوترهای برقی سطح شهر در مقایسه با سال 2019 کاهش 85 درصدی پیدا می‌کند. این محدودیت با هدف رعایت مسائل بهداشتی انجام می‌شود.

سیستم اشتراک دوچرخه در ونکوور، تورنتو و مونتریال در دوران شیوع COVID-19 همچنان فعال بوده و هیچ موردی از نقش احتمالی آن‌ها در انتقال بیماری به دیگر شهروندان مشاهده نشده است.

اسکوترهای برقی تا 22 ژوئن با ظرفیت محدود فعالیت خواهند کرد و در صورت بهبود شرایط ممکن است درباره این تصمیم تجدیدنظر شود.

باید توجه داشت که اسکوترها پس از هر بار استفاده پاکسازی نمی‌شوند. به این ترتیب وظیفه شهروندان است تا دستان خود را پیش و پس از هر سفر بشویند، بدنه آن‌ها را با دستمال مرطوب ضدعفونی کنند، در زمان سفر صورت خود را لمس نکنند و فاصله فیزیکی با دیگران را رعایت کنند (به این ترتیب امکان سوار شدن دو سرنشین بر روی یک اسکوتر وجود ندارد).

هر دو شرکت Bird و Lime اعلام کرده‌اند که بر تعداد دفعات پاکسازی اسکوترها خواهند افزود.

در اطلاعیه منتشر شده آمده که حداکثر سرعت این اسکوترها در زمان ورود شهروندان به مناطق دارای محدودیت سرعت به صورت اتوماتیک از 20 به 15 کیلومتر در ساعت کاهش خواهد یافت. این نواحی عبارتند از: 4th Street SW in Mission، 9th Avenue SE in Inglewood و 10th Street and Kensington Road in Kensington

علاوه بر این دو شرکت مذکور هزینه ایجاد مسیرهای مشخص در امتداد خیابان‌ها یا مسیرهای دوچرخه که به پارکینگ اسکوتر تبدیل می‌شوند را خواهند پرداخت. این نقاط در ماه ژوئن ساخته خواهند شد.

بنا بر اطلاعیه منتشر شده توسط شرکت‌های Lime و Bird کادر درمانی و کارکنان بخش اورژانس می‌توانند از اسکوترهای برقی به صورت رایگان استفاده کنند.

منبع: Daily Hive