Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

مرز کانادا و آمریکا به این زودی‌ها بازگشایی نمی‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو اعلام کرد نوار مرزی با ایالات‌متحده تا 30 روز دیگر بسته خواهد ماند این در حالی است كه دونالد ترامپ پيشنهاد ميدهد كه اين مرز بايد زودتر باز شود.

آدریان دیکس وزیر بهداشت بریتیش‌کلمبیا از تصمیم دولت فدرال برای بسته نگاه داشتن مرز حمایت کرد و گفت به این زودی‌ها انتظار بازگشایی آن را ندارد.

به گفته دیکس سفرهای بین استانی نیز به دقت رصد و کنترل خواهد شد.

او افزود: استان آلبرتا بسیاری از محدودیت‌ها و اقدامات ما را اجرا می‌کند. ما به صورت روزانه با آن‌ها همکاری می‌کنیم تا از موثر بودن روند مبارزه با شیوع COVID-19 در استان‌های خود مطمئن شویم. شرایط ایالات‌متحده به مراتب بدتر از کاناداست و تصمیم دولت فدرال برای بسته نگه داشتن مرز کاملا درست بوده است. امیدواریم هرچه زودتر بیماری را شکست دهیم و شاهد بهبود شرایط باشیم.

نخست‌وزیر جان هورگان در کنفرانس خبری روز چهارشنبه خود اذعان داشت بسته ماندن مرز با آمریکا مشکلاتی برای برخی شهروندان که عزیزان آن‌ها در بریتیش‌کلمبیا حضور دارند، بوجود آورده است. دکتر هنری، من و آدریان دیکس درباره چگونگی کاهش برخی محدودیت‌ها صحبت کردیم تا به آن‌ها کمک کنیم. اگر در فصل تابستان روند مثبت کنونی ادامه‌دار باشد احتمال باز شدن مرز وجود دارد.

به گفته آقای هورگان در حل حاضر امکان سفر به استان کبک که آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر بسیار بالایی دارد هست اما نمی‌توان به ایالت واشنگتن در همسایگی خود برویم. ولی چاره‌ای نیست. در هفته‌های آتی دکتر هنری شرایط را رصد می‌کند و اطلاعات بیشتری به ما خواهد داد.

منبع: Daily Hive