Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

انتقاد کارشناسان به ازدحام شهروندان در پارک‌های تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دکتر عبدو شارکوی پس از حضور هزاران نفر در پارک Trinity Bellwoods در مرکز شهر تورنتو گفت: این رفتار نشانه بی‌توجهی شهروندان به زحمات کارکنان درمانی است.

او افزود: تماشای چنین صحنه‌هایی موجب ناراحتی من و دیگر همکارانم می‌شود که هر روز در حال مبارزه با بیماری هستیم. این شهروندان درکی از وضعیت موجود ندارند و به سلامت خود و دیگران اهمیتی نمی‌دهند.

پس از بازگشایی بیش از 850 پارک و فضای عمومی در سرتاسر شهر، اخر هفته گذشته حدود 10،000 نفر به Trinity Bellwoods رفتند. این اقدامات در حالی انجام می‌شود که آمار مبتلایان استان همچنان رو به افزایش است.

به گفته دکتر شارکوی برداشتن محدودیت‌ها موجب شده تا مردم احساس کنند دیگر خطری وجود ندارد. باید نسبت به رفتار خود احساس مسئولیت داشته باشیم و فراموش نکنیم شرایط همچنان غیرعادی است.

او افزود: به نظر من بسیاری از شهروندان به اشتباه کاهش شیب نمودار ابتلا را به معنای پایان خطرات ناشی از بیماری می‌دانند، اما ما تازه به نیمه راه رسیده‌ایم.

به گفته آقای شارکوی با ادامه داشتن روند کنونی احتمال افزایش مبتلایان در هفته‌های آتی وجود دارد. او با اشاره به رشد آمار ابتلا در روزهای اخیر گفت بی‌توجهی شهروندان در هفته‌های گذشته (احتمالا روز مادر) موجب افزایش بیماران شده است.

داگ فورد نیز به جمعیت بالای شهروندان در پارک واکنش نشان داد و گفت: از دیدن تصاویر شکه شدم! ما در حال حاضر باید بسیار محتاطانه رفتار کنیم زیرا ویروسی مرگبار در بین ما حضور دارد.

تاکنون 27،350 نفر در اونتاریو به COVID-19 مبتلا شده و 2،210 نفر نیز جان خود را بر اثر بیماری از دست داده‌اند.

منبع: CTVNews