Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

احتمال استفاده از دایره‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در پارک‌های تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جان توری، شهردار تورنتو می‌گوید که دایره‌های فاصله‌گذاری اجتماعی شاید به زودی در پارک‌های شهری رسم شوند تا مردم با حفظ فاصله دو متری بتوانند از فضاهای سبز استفاده کنند و نگرانی بابت شیوع کووید-۱۹ در این محیط‌ها کمتر شود.

این راهکار پس از آن الزامی به نظر رسید که شنبهٔ قبل هزاران نفر در پارک ترینیتی بِل‌وودز به تفریح پرداختند و اهمیتی هم به پروتکل‌های کووید-۱۹ ندادند.

توری می‌گوید: «رسم این دایره‌ها یکی از راهکارهای مد نظر ما ست» و افزود که تحقیق درباره حادثه پارک ترینیتی ادامه دارد و انواع روش‌ها برای جلوگیری از وقوع دوباره آن مد نظر متخصصین شهرداری است.

اگر این روش تصویب شود که احتمال آن زیاد است خیلی سریع اجرا خواهد شد و همزمان شهرداری از نیروهای نظارتی و پلیس برای اِعمال پروتکل‌های کووید-۱۹ استفاده خواهد کرد تا مردم مجبور به رعایت فاصله ایمن شوند.

توری می‌گوید که پارک مذکور کاملا زیر نظر است و گزارشی درباره آن به زودی به شورای شهر ارائه می‌شود. دایره‌های اجتماعی اکنون از ابزارهای اولیه‌ای‌اند که در شهرهای بزرگی مثل سان‌فرانسیسکو و بروکلین استفاده می‌شوند.

مدیر کل بهداشت تورنتو نیز از مردمی که شنبه در پارک ترینیتی بوده‌اند خواسته که خودشان را زیر نظر بگیرند و در صورت بروز علایم کووید-۱۹ قرنطینه خانگی شوند.

منبع: Daily Hive