Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

افزایش ارائه خدمات بهداشتی و تست COVID-19 در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش منتشر شده توسط مسئولان آلبرتا ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان افزایش خواهد یافت. به این ترتیب انجام آن دسته از عمل‌ها که به بستری بیمار در شب پیش از جراحی نیاز داشته باشد نیز مجددا شروع خواهند شد. از زمان شیوع COVID-19 این نوع عمل‌ها متوقف شده بود.

آن دسته از شهروندان که مدت زمان بیشتری در صف انتظار بوده‌اند به نسبت سایرین در اولویت قرار دارند و بزودی برای انجام عمل با آن‌ها تماس گرفته خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده از زمان آغاز مجدد جراحی‌های غیرضروری در تاریخ 4 می تاکنون حدود 3،000 عمل در استان انجام شده است.

تایلر شاندرو وزیر بهداشت آلبرتا گفت: شهروندان آلبرتایی در این مدت با رعایت توصیه‌های بهداشتی موجب کاهش شیب نمودار مبتلایان شده و از ابتلای کادر درمانی جلوگیری کرده‌اند. در نتیجه این از خودگذشتگی‌ حال می‌توانیم با خیالی آسوده ارائه خدمات پزشکی را گسترش دهیم. عقب افتادن تاریخ عمل برای بیماران و خانواده‌های آن‌ها بسیار دشوار بوده اما چاره دیگری نداشتیم و این کار بخشی از استراتژی حفاظت از شهروندان و به حداقل رساندن خطرات ناشی از ویروس بوده است.

انجام آزمایش از شهروندان بدون علائم بیماری نیز از تاریخ 25 می افزایش یافت. به این ترتیب 27،000 نفر از ساکنین و کارکنان مراکز مراقبتی و سکونتگاه‌های حمایتی level 4 می‌توانند بدون داشتن علائم بیماری آزمایش COVID-19 دهند.

علاوه بر این مسئولان بهداشتی آلبرتا اقدام به گسترش سامانه‌ای کرده‌اند که به شهروندان اجازه می‌دهد نوبت انجام آزمایش کروناویروس خود را از قبل رزرو نمایند. در نتیجه کسانی که در فاصله 50 کیلومتری از مراکز ارزیابی زندگی می‌کنند می‌توانند از سامانه استفاده کنند.

ارائه خدمات زایمان در Calgary’s South Campus و High River Hospital نیز از تاریخ 3 ژوئن مجددا از سر گرفته می‌شود. این خدمات پیش از این با هدف تخصیص تمام ظرفیت بیمارستانی به مبتلایان کروناویروس متوقف شده بود.

دکتر ورنا ییو رئیس و مدیرعامل AHS در اطلاعیه‌ای گفت: امنیت و سلامت بیماران مهمترین اولویت ماست. از صبر و شکیبایی زنان و خانواده‌ها در زمان توقف خدمات زایمان در مراکز South Calgary و High River بسیار متشکر هستیم. به شما اطمینان می‌دهم که بیمارستان‌ها همچنان محلی امن برای وضع حمل مادران و مراقبت از مادران و نوزادان تازه متولد شده خواهند بود.

این خدمات از تاریخ 21 اپریل تنها در Foothills Medical Centre، Rockyview General Hospital و Peter Lougheed Centre ارائه می‌شدند.

منبع: Daily Hive