Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

کاهش چشمگیر خرید بیمه‌نامه‌های مسافرتی برای تعطیلات تابستانی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در هفته‌های اخیر کشورها محدودیت‌های وضع شده پس از شیوع بیماری را کاهش داده و شرکت‌های مسافرتی نیز فعالیت‌های خود را مجددا آغاز کرده‌اند تا شاید سفرهای تابستان قدری از زیانهای آن‌ها را جبران کند.

وبسایت Squaremounth.com که بیمه‌های مسافرتی مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌کند اخیرا نتایج تحقیقی را منتشر کرده که نشان می‌دهد تمایل شهروندان آمریکایی برای سفر پس از شیوع کروناویروس کاهش یافته است.

این مطالعه با بررسی داده‌های متعلق به بیمه‌نامه‌های مسافرتی فروش رفته در وبسایت از تاریخ 1 اپریل تا 10 می 2020 انجام شده است. این بیمه‌نامه‌ها برای سفر در ماه‌های ژوئن، جولای یا آگوست 2020 خریداری شده‌اند.

بر این اساس برنامه‌ریزی شهروندان برای انجام سفرهای تابستانی پس از شیوع کروناویروس به شدت کاهش پیدا کرده است. آمار نشان داده که خرید بیمه‌نامه‌های مسافرتی برای تعطیلات تابستانی 90 درصد کاهش یافته که ابعاد فاجعه را به خوبی به تصویر می‌کشد.

هم‌اکنون COVID-19 اصلی‌ترین نگرانی مسافران است.

36 درصد مشتریان بیمه‌هایی خریده‌اند که پرداخت هزینه‌های پزشکی یا لغو سفر به دلیل ابتلا به ویروس یا نیاز به قرنطینه در طول سفر را نیز شامل شوند. این در حالی است که چنین بیمه‌هایی 40 درصد از انواع معمولی گران‌تر هستند.

علاوه بر این فروش بیمه‌نامه‌های cancel for any reason که بهترین انتخاب برای بازپرداخت هزینه‌ها در صورت لغو به دلیل شیوع بیماری هستند، افزایش یافته است. بررسی‌ها نشان داده یک سوم تمام بیمه‌نامه‌های فروش رفته برای سفرهای تابستانی cancel for any reason بوده‌اند که در مقایسه با تابستان سال قبل رشد 680 درصدی داشته است.

از طرف دیگر برخلاف سال‌های قبل مقاصد داخلی بیشتر مورد توجه مسافران تابستانی قرار گرفته‌اند. 48 درصد تمام سفرهای برنامه‌ریزی شده تابستان پیش رو به مقاصد داخلی انجام می‌شوند که در قیاس با سال 2019 رشد 15 درصدی داشته است.

آن دسته از شهروندان آمریکایی که قصد انجام سفرهای خارجی دارند نیز اکثرا مقاصد نزدیک‌تر مانند کانادا یا مکزیک را انتخاب کرده‌اند.

داده‌ها نشان می‌دهند که بازگشت اعتمادبنفس در میان مسافران زمان‌بر خواهد بود و با وجود برداشته شدن بسیاری از محدودیت‌ها توسط دولت‌ها، هنوز بسیاری معتقد هستند که تابستان پیش رو برای انجام سفر بسیار زود است.

منبع: Daily Hive