Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

بیشتر کانادایی‌ها خواهان بسته ماندن مرز مشترک با ایالات متحده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو هفته قبل گفت که ممنوعیت رفت‌و‌آمد از مرز مشترک کانادا-امریکا برای یک ماه دیگر تمدید شده ولی برخی کانادایی‌ها فکر می‌کنند که این مدت کافی نیست.

ممنوعیت فعلی ۲۱ ژوئن تمام می‌شود که از نظر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی Angus Reid Institute زمان بسیار کمی است.

۱,۷۷۷ نفر از ۱۸ تا ۱۹ مِی در این نظرسنجی آنلاین شرکت کرده‌اند و تنها ۱۹٪ از آنها موافق بازگشایی مرز مشترک در ۲۱ ژوئن هستند، ۴۲٪ خواهان تمدید آن تا سپتامبرند، و ۲۶٪ می‌گویند که بهتر است مرز تا پایان سال ۲۰۲۰ بسته بماند.

در این بین ۱۳٪ هم خواهان تمدید ممنوعیت برای مسافرت‌های غیرضروری تا یکی از ماه‌های ۲۰۲۱ هستند.

Bord

طبق آمارهای Worldometer، ایالات متحده با ۱,۷۱۵,۷۹۹ مبتلای کووید-۱۹ تا ۲۶ مِی، بیشترین آمار بیماری در کل دنیا را دارد.

این کشور تا کنون ۱۰۰,۲۱۶ مرگ را ثبت کرده که وقتی آن را به جمعیت امریکا تقسیم کنیم، ۳۰۳ مرگ به ازای هر ۱ میلیون نفر می‌شود—فقط اسپانیا در نسبت مرگ‌و‌میر آماری بدتر از امریکا دارد.

اما کانادا با ۸۲,۹۹۲ مبتلا، نرخ ابتلای ۲,۲۹۷ در ۱ میلیون را دارد و کلا ۴,۶۳۴ نفر از شهروندانش قربانی کووید-۱۹ شده‌اند.

در بین استان‌های کانادا، مردم آلبرتا با ۳۷٪ نظر مثبت، مخالفت کمتری با بازگشایی مرز در ۲۱ ژوئن دارند و می‌گویند که این بازگشایی به نفع کشور است. البته درصدی مشابه نیز خواهان بازگشایی در سپتامبرند. استان‌های سمت آتلانتیک بیش از همه نگران بازگشایی زودهنگامند.

Br

مردم همچنین نسبت به سفرهای بین استانی هم ابراز نگرانی کرده‌اند و تقریبی نیمی از آنها از مردم دیگر مناطق خواسته‌اند که به محل زندگی آنان نیایند.

دو سوم مردم خواستار ممنوعیت کاملِ سفر بین استانی شده‌اند و تنها ۱۹٪ گفته‌اند که بهتر است تمام محدودیت‌ها برداشته شود.

Borrr

باید دید دولت کانادا چه تدابیری خواهد اندیشید. فعلا که جاستین ترودو می‌گوید بازگشایی مرز با امریکا هر هفته و بر اساس اطلاعات جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد و دولتش برای تصمیم‌گیری «نگاه دقیقی به وضعیت بقیه کشورهای دنیا دارد.»

منبع: Daily Hive