Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

همکاری Qatar Airways و American Airlines با هدف گسترش مسیرهای پروازی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت‌های Qatar Airways و American Airlines قصد دارند در پروژه کدگذاری جدید با یکدیگر همکاری کنند.

این توافق به هر دو شرکت اجازه خواهد داد تا به صورت مشترک پرواز داشته باشند. به عنوان مثال یک شرکت می‌تواند اقدام به رزرو صندلی‌های پروازی متعلق به شرکت دیگر، با کد یا شماره پرواز متفاوت، کند.

به این ترتیب خطوط هوایی این امکان را پیدا خواهند کرد تا پروازهایی به مقاصد جدید که در برنامه معمول آن‌ها قرار ندارد، داشته باشند.

طبق گزارش منتشر شده Qatar Airways کد خود را برای پروازهای داخلی شرکت American Airlines استفاده خواهد کرد.

این سیستم جدید کدگذاری در هفته‌های آینده بتدریج اجرا می‌شود. در نهایت Qatar Airways از کد خود برای بیش از 1،000 پرواز داخلی که توسط شرکت American Airlines انجام می‌شوند استفاده خواهد شد.

شرکت Qatar Airways هم‌اکنون دارای 10 مقصد پروازی در ایالات‌متحده است.

مشتریان می‌توانند از همین حالا بلیت پرواز با کدهای جدید را خریداری کنند و اولین مورد آن‌ها در تاریخ 17 می انجام خواهد شد.

مرحله نخست این پروژه به شرکت مسافران شرکت Qatar Airways اجازه می‌دهد تا به بیش از 200 مقصد داخلی American Airlines ازجمله شیکاگو، دالاس، میامی، آتلانتا، هیوستون، دیترویت، سیاتل و سان‌فرانسیسکو پرواز کنند.

در صورت تایید مسئولان دولتی بزودی مقاصد بیشتری در آمریکای مرکزی و منطقه کارائیب نیز به این لیست افزوده خواهد شد.

سایمون تالینگ-اسمیت مدیر تجاری ارشد Qatar Airways در اینباره گفت: اجرای این پروژه کدگذاری میان دو شرکت نشان‌دهنده اعتماد نسبت به آینده فعالیت در شرایط دشوار کنونی است. ما همچنان بر بهبود تجربه سفر برای میلیون‌ها مسافر خود تمرکز خواهیم کرد.

واسو راجا معاون ارشد Network Strategy شرکت American Airlines نیز با اشاره به این پروژه گفت مشتاقانه منتظر استقبال از مسافران Qatar Airways در سفرهای داخلی است و همچنان بر ایمنی و رفاه مشتریان تمرکز خواهند کرد.

این دو شرکت قصد دارند همکاری خود را در آینده نزدیک گسترش دهند. به این ترتیب کد شرکت Qatar Airways برای انجام پروازهای American Airlines به آمریکای شمالی، مرکزی و جنوبی و همین‌طور اروپا نیز استفاده خواهد شد.

شرکت American Airlines هم از کد خود برای انجام پروازهای میان ایالات‌متحده و قطر و چندین مسیر هوایی در خاورمیانه، آفریقا و آسیا که توسط Qatar Airways انجام می‌شوند، استفاده می‌کند.

منبع: Daily Hive