Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

ابتلای احتمالی کودک آلبرتایی به سندروم مرتبط با کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اخیرا یک مورد از بروز سندروم Multi-System Inflammatory (MISC) در آلبرتا مشاهده شده است.

دکتر دینا هینشاو رئیس ارشد بهداشت آلبرتا در کنفرانس روزانه خود به موارد جدیدی اشاره کرد که شباهت زیادی به بیماری کاوازاکی دارند. کاوازاکی نوعی بیماری التهابی و مهمترین علت بروز بیماری قلبی در کودکان است.

به گفته خانم هینشاو مواردی از ابتلا به MISC در بریتانیا، کبک، ایتالیا و ایالات‌متحده گزارش شده است.

به نظر می‌رسد این سندروم ممکن است به ندرت و چندین هفته پس از ابتلای کودکان به COVID-19 در آن‌ها مشاهده شود.

هم‌اکنون مواردی از ابتلای احتمالی به MISC در استان‌های کانادا در حال بررسی هستند.

MISC موجب التهاب در قلب، کلیه‌ها، رگ‌های خونی و سیستم عصبی می‌شود. کودکانی که به این سندروم مبتلا شده‌اند علائمی همچون تب، خارش پوستی، استفراغ، درد شکمی و اسهال خواهند داشت.

هینشاو در ادامه افزود: بررسی‌های اولیه نشان داده که این سندروم در اکثر کودکان مبتلا به COVID-19 مشاهده نشده است. با اینحال ما از مراکز درمانی خواسته‌ایم تا در صورت مشاهده علائم مرتبط به ما گزارش دهند تا شناخت بهتری از بیماری پیدا کنیم.

مسئولان آلبرتایی در حال تهیه دستورالعملی هستند که با استانداردهای گزارش بیماری در دنیا هماهنگ باشد تا بتوان این بیماری جدید را تشخیص داد.

هینشاو در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: مطمئنا مشاهده سندروم جدید موجب نگرانی بسیاری از والدین ازجمله خود من شده است. اما باید به خاطر داشته باشیم که در مواردی نادر مشاهده شده و قابل درمان نیز هست. با اینحال چنین اخباری به ما یادآور می‌شوند که هنوز چیزهای زیادی درباره ویروس جدید نمی‌دانیم و باید محدودیت‌ها را با دقت کاهش دهیم. COVID-19 همچنان تهدیدی کشنده برای ما محسوب می‌شود.

منبع: Daily Hive