Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

پیشبینی آب‌وهوای کانادا در تابستان 2020

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که زمان چندانی تا شروع گرما و آفتاب تابستان نمانده سایت The Weather Network پیشبینی درازمدت خود برای این فصل را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش باید انتظار افزایش دما در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست را داشته باشیم.

بزودی هوای گرم در سرتاسر کانادا حاکم می‌شود و دماها به میزان نرمال یا قدری بالاتر خواهند رسید.

کریس اسکات از The Weather Network می‌گوید: هرچند بسیاری از شهروندان کانادایی ماه می را با هوای خنک آغاز کردند اما در ادامه دما بسیار بالا رفت. البته نباید انتظار تابستان داغ را داشته باشیم.

در ماه ژوئن گرمای تابستانی و هوای خنک بهاری را توامان داریم و در جولای و آگوست گرما بیشتر حاکم خواهد شد. احتمالا امواج بسیار گرم به نقاط مختلف کشور مخصوصا Southern Ontario و کبک وارد می‌شوند، اما ورود دوره‌ای هوای خنک اجازه نمی‌دهد تابستان به شکلی تمام‌عیار حکمفرمایی کند.

پیشبینی درازمدت آب‌وهوا در نقاط مختلف کشور به قرار زیر است:

بریتیش‌کلمبیا

پس از ورود هوای خنک در ماه ژوئن و عبور آن، در تابستان هوایی بسیار گرم حکم‌فرما می‌شود. گرمای تابستان احتمالا زودتر از موعد خواهد رسید اما در اواخر دماهای خنک‌تر از نرمال خواهیم داشت. بارش باران تقریبا نرمال است و خطر وقوع آتش‌سوزی‌های جنگلی نیز در سطح استان وجود دارد.

The Prairies

بنا بر پیشبینی‌ها در بیشتر نواحی هوای تابستانی معمول حاکم خواهد بود. امواج هوای گرم و خشک به منطقه وارد می‌شوند و توده‌های‌ طوفانی و خنک‌تر از نرمال دمای هوا را در بیشتر نواحی در نزدیکی نرمال حفظ خواهند کرد. در مناطق شمالی تابستان خنک‌تری داریم و نواحی غربی نیز احتمالا آگوست خنک‌تر از نرمال را تجربه می‌کنند.

اونتاریو و کبک

طبق این گزارش هوایی گرم و مرطوب در هر دو استان حاکم خواهد بود اما ماه ژوئن با ورود هوای خنک‌تر نسبتا مطبوع است. در ماه‌های جولای و آگوست هوا گرم و خشک می‌شود اما این گرما در تمام روزهای تابستان ادامه ندارد و ورود امواج هوایی خنک‌تر گاها از گرما کاسته و طوفان‌های تندری با بارش باران بالاتر از نرمال در برخی نقاط پیشبینی می‌شود. در اکثر روزهای ماه سپتامبر نیز انتظار هوایی گرم و پایدار وجود دارد.

آتلانتیک کانادا

طبق پیشبینی‌ها تابستان با هوای خنک شروع شده و در ماه‌های جولای و آگوست با هوای گرم و دماهای نزدیک نرمال ادامه پیدا خواهد کرد. در بیشتر نقاط بارش باران تقریبا نرمال است اما این احتمال وجود دارد که شاهد خشکسالی در برخی نواحی باشیم. ورود توده‌های طوفانی و فعال نیز دور از انتظار نیست.

Northern Canada

تابستان با هوای خنک شروع می‌شود اما در گرما و دماهای نرمال یا بالاتر از نرمال در ماه‌های جولای و آگوست از راه می‌رسند. پیشبینی می‌شود بارش باران در بیشتر نواحی نزدیک به نرمال باشد اما شاید برخی مناطق تابستان خشکی را تجربه کنند. ورود امواج بسیار فعال تندری و استوایی به این مناطق محتمل است.

منبع: Daily Hive