Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

سکوت طولانی ترودو درباره برخورد ترامپ با معترضان امریکایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو تمایلی ندارد که افکار و نظراتش درباره رفتار و لحن ترامپ در قبال معترضان امریکایی را بیان کند.

رئیس‌جمهوری امریکا در روزهای اخیر تهدید کرده که اگر فرمانداران ایالت‌های امریکا از گارد ملی برای جمع کردن تظاهرات استفاده نکنند، او ارتش مسلح امریکا را به میدان خواهد آورد.

دوشنبه پلیس واشینگتن گروهی از تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز را با استفاده از گاز اشک‌آور و برخورد فیزیکی، متفرق کرد تا ترامپ بتواند برای گرفتن عکس ریاست‌جمهوری پیاده از کاخ سفید به کلیسای رئسای‌جمهوری برود. حرکتی که صاحب‌نظران آن را یک پروپاگاندای تبلیغاتی توصیف کرده‌اند.

اما یک روز بعد خبرنگاری نظر ترودو درباره رفتار پلیس امریکا با تظاهرکنندگان و پیام ترامپ برای معترضان را جویا شد، و پرسید که اگر ترودو سکوت کند چه پیامی برای دنیا می‌فرستد؟

ترودو ۲۱ ثانیه مکث کرد و ساکت ماند تا افکارش را جمع کند و سپس در پاسخش، هیچ نامی از ترامپ نیاورد.

ترودو گفت: «همه ما بُهت و وحشت وقایع امریکا را دنبال می‌کنیم. وقتش رسیده که مردم را با هم متحد کنیم و همزمان به حرف آنها گوش کنیم. وقتش رسیده که بفهمیم چرا با وجود پیشرفت‌های چند سال و چند دههٔ اخیر، هنوز بی‌عدالتی ادامه دارد.»

«ما کانادایی‌ها هم باید از این فرصت استفاده کنیم، ما هم چالش‌های خودمان را داریم، سیاه‌پوستان کانادا نیز هدف نژادپرستی هستند و هر روز آن را در زندگی‌شان لمس می‌کنند.»

وقتی دوباره خبرنگار نظر ترودو درباره رفتار و گفتار ترامپ را جویا شد، ترود گفت:

«شغل من به عنوان نخست وزیر کانادا این است که از شهروندان کشورم و منافع و ارزش‌های آنها حمایت کنم. این همان کاری است که از اولین روز کرده‌ام و آن را ادامه می‌دهم.»

ترودو قبلا هم در صحبتی در پارلمان گفته بود: «ما فقط همسایه‌های نگرانی نیستیم که اتفاقات امریکا را تماشا می‌کنند، ما بخشی از این وقایع هستیم.»

پر واضح است که نخست وزیر کانادا تمایلی ندارد که در این بحبوحه حرفی بزند که او را در تقابل مستقیم با ترامپ قرار می‌دهد.

منبع: Global News