Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

آلبرتا در بین استان‌های برتر در بازگشایی پس از کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادایی‌ها در یکی دو هفته اخیر علایم بازگشایی بیشتری نسبت به ماه‌های قبل می‌بینند، فروشگاه‌ها یکی پس از دیگری باز می‌شوند و چرخ اقتصاد به گردش در می‌آید.

استان‌های مختلف برنامه بازگشایی مخصوص به خودشان را داشته‌اند و حالا با فروکش کردن موج اول کووید-۱۹ اکثر رستوران‌ها، بارها، آرایشگاه‌ها، و دیگر بیزینس‌ها آماده‌اند تا با رعایت پروتکل بهداشتی، خدماتشان را ارایه کنند.

اما طبق آمارهای اعلامیِ فدراسیون کسب‌و‌کارهای مستقل (CFIB)، برخی استان‌ها سریع‌تر این مرحله را پیش برده‌اند. بر این اساس، ۴۴٪ از کسب‌و‌کارهای کوچک کانادا تا ۸ ژوئن به طور کامل باز شده‌اند که نسبت به دو هفته قبل از آن، ۳۸٪ رشد را نشان می‌دهد.

نیو برانزویک سریع‌ترین رشد را داشته و ۵۹٪ از کسب‌و‌کارهای کوچکش باز شده‌اند. آلبرتا با ۵۴٪ در رتبه دوم است. در سمت دیگر، نیوفاندلند و لابرادور را داریم که با ۲۴٪ بازگشایی، ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است.

آمار استان‌ها را در زیر می‌بینید:

Screen Shot 1399-03-20 at 5.54.29 PM.png

اما همانطور که در ردیف دوم جدول می‌بینید، آمار فروش هنوز تا سطح نرمال فاصله زیادی دارد و کسب‌و‌کارها در استان‌های طلایه‌دار در بازگشایی، یعنی نیو برانزویک و آلبرتا فقط ۱۷٪ و ۱۵٪ از فروش عادی خود را دارند.

به وضوح نشانه‌هایی از بیدار شدن اقتصادها و کسب‌و‌کارها را می‌بینیم زیرا در اکثر استان‌ها حدود ۵۰٪ از بیزینس‌ها فعالیت‌شان را شروع کرده‌اند. اما بهبود کامل درآمد بیزینس‌ها مقولهٔ زمان‌بری است. به گفته دَن کِلی رییس CFIB «بالا کشیدن کرکره‌ها به معنی بازگشت مشتری‌ها نیست.»

منبع: Daily Hive