Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

کشف صندوقچه گنج «فارست فِن» در کوه‌های راکی بعد از یک دهه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

صندوقچه گنج آقای فارست فِن بالاخره پیدا شد.

این تاجر ۸۹ سالهٔ آثار هنری که اهل نیو مکزیکو ست، یکشنبه خبر داد که یک نفر بالاخره صندوقچه گنج او را پیدا کرده است. صندوقچه‌ای که او ده سال پیش در کوه‌های راکی پنهان کرد و کشف آن، تبدیل به فکر دائمی بسیاری ماجراجویان شد.

آقای فِن در وبسایتش این خبر را اعلام کرده: «جستجو به پایان رسید! صندوق زیر سایبان ستاره‌ها در جنگل‌های سرسبز کوه‌های راکی بود. درست همانجایی که ۱۰ سال پیش آن را مخفی و رها کرده بودم.»

او به Santa Fe New Mexican گفت که کاشف این صندوق ترجیح داده که هویتش اعلام نشود و با فرستادن عکسی از گنج برای فِن، کشف آن را تایید کرده است.

forrest-fenn-himself-e1591626186357.jpg

آقای فِن در سال ۲۰۰۹ یا ۲۰۱۰ این صندوقچه برنزی را با ۱.۲ میلیون دلار طلا، جواهرات و سنگ‌های قیمتی پر کرد و در کوه‌های راکی در شمال سانتافه مخفی کرد. سپس سرنخ‌هایی را درباره محل آن در اینترنت قرار داد، از جمله شعری ۲۴ خطی که در کتاب زندگینامه‌اش آمده بود.

در این سال‌ها تب این گنجینه برای خیلی‌ها بالا گرفت و حدود ۳۵,۰۰۰ نفر در جستجوی آن به نیو مکزیکو، کلرادو، وایومینگ و مونتانا رفتند که کوه‌های راکی در آنها گسترده‌اند.

فِن می‌گوید هدف از این پروژه تشویق مردم به کشف طبیعت و ماجراجویی به سبک ایام قدیم بوده است.

البته کشف گنجینهٔ فِن بی حادثه هم نبوده است. حداقل ۴ نفر در جستجوی محل گنج به خاطر حوادثی در طبیعت جان خود را باختند. در سال ۲۰۱۷ و به دنبال یکی از این مرگ‌ها، رییس پلیس ایالت نیو مکزیکو از آقای فِن خواست که این اکتشاف را متوقف کند.

چند نفر هم از فِن شکایت کردند زیرا به نظرشان راهنمایی‌های او گول‌زننده بودند. شکایت‌های عجیب‌تری هم وجود داشت، مثلا عده‌ای خواستار دریافت پول برای حل کردن این معما شدند. عده‌ای هم برای یافتن موقعیت گنج، با روش‌های غیرقانونی وارد منزل او شدند.

خانمی به نام باربارا اندرسن اهل شیکاگو هم به New Mexican گفته که قبلا گنج فِن را پیدا کرده ولی یک نفر با تعقیب او، جای گنج را عوض کرده و او را ناکام گذاشته است.

آقای فِن چیزی درباره محل دقیق پنهان‌سازی گنج نگفته و صرفا شعری که در زندگینامه‌اش آمده را راهنمای یابنده واقعی آن دانسته است. فِن می‌گوید در آینده اطلاعات بیشتری در باره گنجش منتشر می‌کند.

منبع: Global News