Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

ترودو: نژادپرستی سیستماتیک در همه جای کانادا وجود دارد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از آنکه ترودو گفت مایل به «اقدامات متمرکز» روی نژادپرستی سیستماتیک است و می‌خواهد در کانادا تغییر به وجود آورد، خبرنگارها از او درباره مقیاس و نوع این اقدامات پرسیدند.

همچین از او درباره اعتمادش به رییس پلیس سواره‌نظام (RCMP) خانم برندا لاکی برای انجام این تغییرات پرسیده شد.

ترودو در این باره گفت:

«ما با یک برهه حساس روبرو هستیم، تازه داریم چیزهایی را می‌فهمیم که مردم بومی کانادا و رنگین‌پوستان مدت‌ها ست می‌دانند. و آن این است که نژادپرستی در ارکان کشور وجود دارد، در سرتاسر کانادا، و همه نهادهای کشورمان.»

«تشخیص این موارد سخت است ولی ما می‌بایستی مطمئن شویم که اقدامات لازم انجام می‌شوند، به همین خاطر کمیسر لاکی، دولت‌مان، و همه کانادایی‌ها بایستی همکاری کنیم تا کارهای لازم برای مردم بومی و رنگین‌پوستان پیش بروند.»

او درباره اعتمادش به کمیسر لاکی هم گفت: «من به او اعتماد دارم و می‌دانم که از همین حالا تغییرات لازم را در پلیس ملی ما شروع کرده…و با این کار تفاوت‌های بزرگی را در مقابله با نژادپرستی سیستماتیک رقم می‌زند.»

البته ترودو این را هم گفت که این مشکل «چیزی نیست که در زندگی اکثر شهروندان احساس شود، با این حال تحولی است که اکنون باید رخ بدهد.»

«تقاضا از دولت برای گسترش اقدامات ضدنژادپرستی رو به افزایش است و به نظرم باید خیلی خیلی سخت کار کنیم تا پیشرفت محسوسی به دست آوریم. و این چیزی است که دولت من به آن متعهد است.»

منبع: Daily Hive