Wednesday, April 24, 2024
2.9 C
Calgary

تلاش برای رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی در ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کمپین Free Transit Edmonton برای گسترش حمل‌ونقل عمومی رایگان در شهر ادمونتون تلاش می‌کند.

هرچند با شیوع COVID-19 استفاده از حمل‌ونقل عمومی شهر به صورت موقت رایگان شد اما سازمان خدمات حمل‌ونقل ادمونتون مجددا از تاریخ 15 ژوئن اقدام به وضع کرایه‌ها کرد.

وارگاس آلبا موسس این کمپین گفت: رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی گامی حیاتی و مهم در راستای ارج نهادن به اهمیت و تاثیر آن در بهداشت عمومی شهروندان است. بازگشت کرایه‌ها درحالی که همچنان وضعیت بهداشتی شهر عادی نشده امری غیرمسئولانه است. مطمئنا مسئولان شهرداری تحقیقات کافی درباره آثار این اقدام بر بودجه شهر انجام نداده‌اند.

این گروه معتقد هستند که رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی برای ایجاد عدالت در شهر حیاتی است.

در وبسایت کمپین آمده: رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی در ایجاد عدالت نژادی، اجتماعی، اقتصادی، کاری و اقلیمی بسیار موثر است. وضع کرایه باعث استفاده کمتر از حمل‌ونقل عمومی توسط خانواده‌های کم‌درآمد که صاحب اتومبیل نیستند و برای رفت‌وآمد به این سرویس‌ها نیاز دارند، می‌شود. بعلاوه وضع کرایه فشاری ملموس و آنی بر وضعیت رفت‌وآمد شهروندانی می‌آورد که از مسکن امن و ایمن بی‌بهره هستند یا دستمزد کافی برای زندگی ندارند. خدمات حمل‌ونقل عمومی باید در ادمونتون و دیگر شهرهای کانادا رایگان شود.

تحقیقات نشان داده که دسترسی به خدمات حمل‌ونقل کارآمد موجب دسترسی بیشتر و بهتر شهروندان به امکانات شغلی، اجتماعی و آموزشی  می‌شود و افزایش کیفیت زندگی و بهداشت شهروندان را در پی دارد.

این درخواست تاکنون توسط 173 امضا شده اما هنوز مسئولان شهرداری ادمونتون اظهارنظری درباره آن نکرده‌اند.

منبع: Daily Hive