Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

نیمی از بیزینس‌های خرد کانادا بازگشایی شده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق نظرسنجی Canadian Federation of Independent Business (CFIB) هم‌اکنون نیمی از کسب‌وکارهای خرد کشور بازگشایی شده‌اند اما تنها 17 درصد از آن‌ها به اندازه سال گذشته فروش دارند.

بر این اساس New Brunswick در میان استان‌های کانادا بیشترین میزان بازگشایی‌ها را به خود اختصاص داده و دو سوم بیزینس‌های آن فعال هستند. البته تنها یک چهارم از آن‌ها فروش نرمال دارند. در مقابل اونتاریو کمترین بازگشایی‌ها را داشته و 43 درصد از بیزینس‌های آن فعال شده‌اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که وضعیت درآمد بیزینس‌ها در نوااسکوشا و اونتاریو بیش از دیگر استان‌ها بحرانی است و به ترتیب 12 و 14 درصد از واحدها شرایطی مشابه سال قبل گزارش کرده‌اند.

بریتیش‌کلمبیا نیز 52 درصد بازگشایی داشته و تنها 21 درصد از بیزینس‌های فعال آن درآمد نرمال دارند.

در آلبرتا نیز از 57 درصد کسب‌وکارهای فعال شده تنها 21 درصد فروش معمول گزارش کرده‌اند.

کبک هم با 61 درصد بازگشایی فقط در 22 درصد از بیزینس‌ها درآمد نرمال دارد.

دان کلی رئیس CFIB درباره این نظرسنجی گفت: بازگشایی نیمی از کسب‌وکارهای خرد کشور گام مهمی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور محسوب می‌شود. با اینحال هنوز تا عادی شدن وضعیت فروش فاصله زیادی داریم. در حال حاضر تنها 30 درصد از شرکت‌های فعال درآمد نرمال دارند و برای بازگشت شرایط به وضعیت پیش از کرونا نیاز به تلاش بیشتری هست.

طبق این گزارش مراکز اقامتی و رستوران‌ها، مراکز فرهنگی و هنری و مراکز تفریحی کمترین سهم از بازگشایی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. علاوه بر موارد ذکر شده بخش‌های خدمات اجتماعی و حمل‌ونقل نیز به ندرت درآمد نرمال گزارش کرده‌اند.

منبع: Daily Hive