Tuesday, April 23, 2024
3.1 C
Calgary

مجوز سفر آمریکایی‌ها به آلاسکا از خاک کانادا و چالش‌های آن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود بسته ماندن مرز میان کانادا و ایالات‌متحده آن دسته از شهروندان آمریکایی که قصد سفر به آلاسکا را دارند می‌توانند از خاک کانادا گذر کنند.

آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) اعلام کرده شهروندان آمریکایی که علائم COVID-19 نداشته باشند در صورت ارائه دلیل قانع‌کننده می‌توانند از خاک کانادا به آلاسکا سفر کنند.

در بیانیه CBSA آمده: کسانی که قصد ورود به مرز و عبور از خاک کانادا برای رسیدن به آلاسکا را دارند باید دلیلی فوری و قانع‌کننده‌ (همچون بازگشت به خانه) را به عنوان هدف سفر خود ارائه دهند.

چنانچه مامورین مرزی درباره دلیل ارائه شده دچار شک و تردید شوند فرد باید مدرکی معتبر برای اثبات گفته‌های خود ارائه کند.

مسافران پس از دریافت مجوز ورود دستورالعمل آژانس سلامت کانادا (PHAC) را دریافت خواهند کرد که در آن نکاتی همچون لزوم نداشتن توقف‌ غیرضروری در طول مسیر و لزوم حفظ فاصله با شهروندان گوشزد شده است.

از دیگر نکات می‌توان به لزوم ماندن در اتومبیل، رعایت نکات بهداشتی در زمان پرداخت هزینه سوخت در پمپ‌های بنزین، استفاده از رستوران‌های drive-through، استفاده از ماسک مناسب، داشتن تجهیزات محافظتی و ضدعفونی و حفظ فاصله فیزیکی در زمان سفر یا توقف در استراحتگاه‌ها اشاره کرد.

آن دسته از مسافران که به دلایل غیرضروری قصد سفر به آلاسکا از خاک کانادا را دارند مجوزی دریافت نکرده و مستقیما به خاک آمریکا بازگردانده می‌شوند.

در روزهای اخیر شهروندان بسیاری نگرانی خود درباره ورود توریست‌های آمریکایی به شهرها و محل زندگی خود را در شبکه‌های اجتماعی بیان کرده‌اند.

نخست‌وزیر جاستین ترودو روز دوشنبه در واکنش به این اتفاقات گفت درباره چنین موضوعی آگاهی دارد و همراه با دیگر اعضای دولت در حال رسیدگی به گزارش‌ها است.

او افزود: ما به مذاکرات خود با مقامات آمریکایی ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم مقررات همواره اجرا شوند. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از شهروندان کانادایی در شرایط حساس کنونی محافظت نماییم.

اگر مقامات متوجه تخلف مسافران در مبادی مرزی و ارائه دلایل غیرواقعی برای سفر به آلاسکا شوند عواقب سنگینی در انتظارشان خواهد بود.

در وهله اول اگر چنین دروغی مشخص شود این احتمال وجود دارد مجوز ورود به کانادا را از دست دهند. بی‌توجهی به محدودیت‌های مرزی فعلی به معنای نقض آشکار قانون قرنطینه بوده و مسافران ممکن است تا 750،000 دلار جریمه و یا شش ماه زندانی شوند.

چنانچه نقض غیرعمد یا عمد قوانین و محدودیت‌ها توسط مسافران موجب آسیب به سلامت، مرگ یا آسیب جسمی جدی به شهروندان کانادایی شود نیز تا 1 میلیون دلار جریمه و یا سه سال زندانی در انتظار متخلفان است.

هم‌اکنون ایالات‌متحده بیشترین تعداد موارد قطعی ابتلا به کروناویروس در دنیا را دارد.

منبع: Daily Hive