Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

کمک ۵,۰۰۰ دلاری دولت آلبرتا برای بازگشایی بیزینس‌های کوچک و متوسط

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برای همه ما ماه‌های سختی بوده، اما برای کسب‌و‌کارهای کوچک این سختی چند برابر است.

پَندمیِ کووید-۱۹ کرکرهٔ فروشگاه‌های آلبرتا را پایین کشید، بسیاری برای همیشه تعطیل شدند، و تخمین‌ها یک کاهش ۵۰ درصدی در درآمدها را نشان می‌دهد.

اما دولت آلبرتا امیدوار است با یک کمک مالی به بیزینس‌های کوچک و بزرگ این استان، راه را برای بازگشایی آنها باز کند تا مردم بیشتری به سر کار برگردند.

وزیر توسعه اقتصادی، تجارت، و توریسم آلبرتا می‌گوید: «بیزینس‌های کوچک و بزرگ موتور اشتغالزایی‌اند. آنها صدها هزار نفر از مردم آلبرتا را به کار می‌گیرند و ستون فقرات اقتصاد ما هستند.»

«به همین خاطر است که ما قصد حمایت از آنها به شکل جدی‌تر را داریم تا بازگشایی اقتصاد بهتر پیش برود و مردم دوباره مشغول شوند. این برنامه ما باعث حمایت قوی از بازار کار آلبرتا می‌شود، کارآفرینان را دلگرم می‌کند و باعث می‌شود بیزینس‌ها و نهادهای غیرانتفاعی با جذب نیروی کار، موتور اقتصاد را دوباره روشن کنند.»

این کمک مالی شامل بیزینس‌هایی می‌شود که کمتر از ۵۰۰ کارمند دارند و به متقاضیان تا سقف ۵,۰۰۰ دلار کمک می‌کند. کل بودجه این برنامه ۲۰۰ میلیون دلار است.

رییس اتاق بازرگانی آلبرتا آقای کِن کولبی می‌گوید: «بیزینس‌ها همچنان مشکلاتی در زمینه هزینه‌های سربار دارند که آنها را از بازگشت به فعالیت باز می‌دارد و اقتصاد آلبرتا را هم عقب می‌اندازد. این برنامهٔ کمک مالی بسیار مناسب است و از بیزینس‌های کوچک و بزرگ حمایت خوبی می‌کند.»

ثبت تقاضا از ۱۰ صبح ۲۹ جولای باز شده و تا ۳۱ آگوست یا تا هفتهٔ چهارم فاز سوم بازگشایی (هر کدام زودتر باشد) ادامه می‌یابد.

البته از بیزینس‌های مناطق مختلف خواسته شده که در هفتهٔ اول ثبت‌نام، فقط در روز مخصوص خود ثبت‌نام کنند تا حجم تقاضاها در فرآیند ثبت متقاضیان مشکل‌ساز نشود.

طبق برنامهٔ ارایه شده، مناطق مختلف آلبرتا در این روزهای هفتهٔ اول مجاز به ثبت‌نامند:

  • ۲۹ ژوئن: شمال
  • ۳۰ ژوئن: جنوب
  • ۱ جولای: Urban
  • ۲ جولای: کلگری
  • ۳ جولای: ادمونتون
  • ۴ جولای به بعد: تمام مناطق تا خاتمه ثبت‌نام مجازند.

جزئیات کامل برنامه در وبسایت آن قابل مشاهده‌اند.

منبع: Daily Hive