Saturday, April 20, 2024
-5.1 C
Calgary

جایزه 48 هزار دلاری ناسا برای طراحی توالت ماموریت Artemis

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ناسا رقابتی جدید بنام Lunar Loo Challenge ترتیب داده که شرکت‌کنندگان آن باید توالت مورد استفاده در پروژه Artemis را طراحی کنند. برنده خوش‌شانس این مسابقه 48 هزار دلار کانادا جایزه دریافت خواهد کرد.

ماموریت Artemis طبق برنامه‌ریزی‌ها در سال 2024 انجام خواهد شد و طی آن اولین زن همراه با یک مرد با استفاده از یک سفینه‌ کم‌حجم و سبک به ماه سفر می‌کنند.

طراحی و توسعه توالت‌ جدید برای این پروژه شاید به اندازه ساخت ابزارهای کاوش جذاب و هیجان‌انگیز نباشد اما شما به یکی از مهمترین نیازهای فضانوردان پاسخ خواهید داد.

این توالت باید حین سفر و بر روی سطح ماه قابل استفاده باشد (جاذبه حین سفر بسیار اندک است اما روی ماه یک ششم جاذبه زمین را داریم).

در ارائه ایده‌ها باید موارد زیر را لحاظ کنید:

  • باید براساس تکنولوژی کنونی مدیریت پسماند باشند.
  • از ارائه طرح‌های بیش از حد پیچیده که یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها زمانبر است خودداری کنید.
  • صرفه‌جویی در مصرف آب باید در طراحی لحاظ شود.
  • محیطی عاری از هرگونه آلودگی و بوی نامطبوع طراحی کنید.
  • توالت طراحی شده باید نیازهای دو فضانورد را به مدت 14 روز پاسخ دهد.
  • طرح ارائه شده باید قادر به جمع‌آوری پسماندهای گوناگون چون ادرار، مدفوع، استفراغ، اسهال و عادت ماهیانه باشد.
  • زنان و مردان باید بتوانند از آن استفاده کنند.

ناسا برای طرح‌هایی که راه‌حلی برای تخلیه استفراغ فضانوردان بدون نیاز به فرو کردن صورت در توالت بیابند امتیاز ویژه در نظر می‌گیرد.

شما می‌توانید جزئیات پارامترهای معرفی شده، مشخصات عملکردی، معیارهای داوری و نحوه ارسال طرح‌ها را در صفحه HeroX پروژه Lunar Loo ناسا مطالعه کنید.

امکان ارسال ایده‌ها تا راس ساعت 5 pm ET (2 pm PT) 20 آگوست 2020 وجود دارد. داوری طرح‌ها از تاریخ 18 آگوست تا 22 سپتامبر انجام شده و برندگان در تاریخ 30 سپتامبر 2020 معرفی می‌شوند.

منبع: Daily Hive