Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

کانادا سریع‌تر از دیگر کشورها رشد کووید-۱۹ را متوقف کرده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وقتی حرف به کاهش سرعت شیوع کووید-۱۹ می‌رسد، کانادا در این زمینه از چندین کشور بزرگ دنیا بهتر بوده و ماموریت را بهینه‌تر انجام داده است.

مدیر کل بهداشت کانادا، دکتر تریسا تام می‌گوید که کانادا در کاهش سرعت شیوع بهتر از ایتالیا، بریتانیا، و امریکا عمل کرده است.

همچنین کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن با «کنترل قوی» توانسته‌اند این بیماری مُسری را محدود کنند.

دکتر تام می‌گوید که در کانادا تعداد بیماران جدید، بستری‌شده‌ها، و فوت‌ها کاهش مداومی داشته به طوری که مجموعا ۱۰۳,۲۵۰ نفر مبتلا شده‌اند، ۸,۵۲۲ نفر فوت کرده‌اند و ۶۴٪ از مبتلایان نیز کاملا بهبود یافته‌اند.

دکتر تام می‌گوید که معیارها و ضوابط بهداشتی که در محیط‌های عمومی وضع شده‌اند (مثل تعطیلی مدارس و بیزینس‌ها) هنوز برای کنترل این اپیدمی ضروری‌اند و طبق مدل‌های آماری، برداشتن این ضوابط بدون تقویت دیگر معیارهای کنترلی (مثل پیشگیری فردی) می‌تواند دوباره این اپیدمی را زنده کند.

برای آماده شدن و مقابله با چنین سناریوی بدبینانه‌ای، کانادا سیستم تشخیص سریع و بهینه مبتلایان، و دنبال کردن تماس‌ها با فرد بیمار را کلیدی‌ترین ابزارها برای توقف شیوع می‌داند.

مسئولین بهداشتی در حال افزایش ظرفیت برای «شناسایی و ایزوله کردن بیماران در مراحل اولیه ابتلا و شناسایی و قرنطینهٔ افراد تماس‌یافته با فرد بیمار هستند تا هر گونه انتشار ویروس، سریعا متوقف شود.»

به گفته دکتر تام شناسایی افراد تماس‌یافته با بیمار، یکی از مهمترین استراتژی‌هایی است که می‌تواند مانع از انتقال بیشتر بیماری شود و به مسئولین کمک می‌کند تا اطلاعات بهتری درباره الگوهای انتشار ویروس به دست آورند.

منبع: Daily Hive