Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

بهترین رودخانه‌های کانادا برای rafting

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا با رودخانه‌های متعدد و پرآب خود یکی از مقاصد محبوب rafting محسوب می‌شود. این رشته پرهیجان و جذاب هر سال در فصل‌های بهار و تابستان بسیاری را به میان این رودهای خروشان می‌کشاند. در ادامه برخی از بهترین رودهای کشور برای انجام این ماجراجویی معرفی شده‌اند.

  1. رودخانه Kicking Horse، بریتیش‌کلمبیا

Class: III to IV

این رودخانه در جنوب‌شرق بریتیش‌کلمبیا و میان کوه‌های راکی جریان داشته و هر سال ماجراجویان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. شرکت‌های مختلف در رودخانه Kicking Horse اقدام به برگزاری تور با تامین تمامی تجهیزات لازم و رعایت نکات ایمنی می‌کنند. دیواره‌های صخره‌ای مرتفع در اطراف رود و مناظر فوق‌العاده آن تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برایتان رقم خواهند زد.

تورهای rafting:

  1. رودخانه Kipawa، کبک

Class: II to III

رودخانه Kipawa یکی از بهترین رودهای شرق کانادا محسوب می‌شود. مسیر 16 کیلومتری rafting این رود از دریاچه Kipawa تا دریاچه Temiscaming امتداد می‌یابد. 18 نقطه خروشان و آبشاری 30 متری که در طول آن قرار دارند قدرت رودخانه را کاملا به شما نشان خواهند داد. متاسفانه خطر احداث سد رودخانه Kipawa را تهدید می‌کند. rafting در این رود تنها 100 دلار هزینه دارد و می‌توانید با دوستان و اعضای خانواده آن را تجربه کنید.

تورهای rafting:

  1. رودخانه Shubenacadie، نوااسکوشا

در نگاه نخست این رود با آب گل‌آلودی که دارد شاید کسل‌کننده بنظر بیاید اما کافیست قدری در طول مسیر و رسیدن به آب‌های خروشان آن پیش بروید! Shubenacadie از معدود رودهای کاناداست که می‌توان در آن tidal bore raft انجام داد. به این ترتیب بر روی بزرگترین مد دنیا (مد خلیج Fundy) که تا 50 کیلومتر سرعت دارد سوار شده و با امواجی تا ارتفاع 5 متر rafting خواهید کرد.

تورهای rafting:

  1. رودخانه Fraser، بریتیش‌کلمبیا

Class: III and above

Fraser طولانی‌ترین رود بریتیش‌کلمبیا است که بخاطر داشتن مناظر فوق‌العاده شهرت دارد. در طول مسیر منظره‌ حیرت‌انگیز Mount Robson بلندترین قله Canadian Rockies انتظار شما را می‌کشد و وجود آبشار Rearguard و نیز حیات‌وحش دیدنی رودخانه (ماهی‌های Chinook Salmon در اواسط جولای و اواخر آگوست) آن را به مقصدی ایده‌آل تبدیل کرده‌اند. هزینه rafting نیز در این رود نسبتا پایین بوده و مقرون‌بصرفه است.

تورهای rafting:

  1. رودخانه Ottawa، اونتاریو و کبک

Class: III to IV

رود Ottawa برخی از زیباترین مناظر کانادا را در مسیر 1400 کیلومتری خود جای داده و با داشتن آب‌های آرام و خروشان دوستداران rafting با مهارت‌های گوناگون را به سوی خود جلب می‌کند. در 12 کیلومتر از این رود تورهای rafting برگزار می‌شوند و طی کردن تمام مسیرهای آن تا دو روز زمان خواهد برد.

تورهای rafting:

  1. رودخانه Slave، Northwest Territories

Class: I to IV

این رود در مسیر 25 کیلومتری خود مابین Fort Smith و Fort Fitzgerald دارای چهار منطقه خروشان است. مسیرهای رودخانه slave  که در هیچ کجای دنیا نظیر آن‌ها را نمی‌توان یافت به افراد مبتدی تا پیشرفته اجازه می‌دهند به rafting بپردازند. به یاد داشته باشید که بخاطر وجود بزرگترین جمعیت پلیکان‌های کانادا (گونه‌ای حفاظت‌شده) برخی از نقاط آن در فصل جفتگیری این پرندگان (ماه‌های اپریل تا سپتامبر) قابل دسترس نیستند.

  1. رودخانه Magpie، Newfoundland & Labrador

Class: I to IV

رودخانه Magpie از منطقه Labrador سرچشمه گرفته و تا رسیدن به خلیج St. Lawrence صدها کیلومتر را از میان مناظر حیرت‌انگیز عبور می‌کند. این رود دارای دره‌ها و آبشارهای کلاس IV و نیز مسیرهای آرام‌ در میان جنگل‌های سوزنی‌برگ است که ورزشکاران مبتدی و پیشرفته rafting را به سوی خود جلب می‌کنند.

تورهای rafting:

منبع: I Backpack Canada