Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

دولت آلبرتا ساخت خط لوله Keystone XL را آغاز کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

ساخت و ساز خط لوله Keystone XL آغاز شده است.

نخست وزیرِ آلبرتا در بیانیه‌ای خبر داده که کلنگ ساخت این خط لوله ۲,۰۰۰ کیلومتری پس از نزدیک به ۱۲ سال برنامه‌ریزی و مذاکره به زمین خورده است.

جیسون کنی چنین نوشته است:

«بعد از سال‌ها بررسی آثار زیست محیطی، همکاری با صاحبان زمین‌ها، مسئولین محلی و گروه‌های بومی، و عزم جدی برای انجام این پروژه —که از طرح‌های لازم برای بازسازی اقتصاد آلبرتا ست—ما کار را شروع کرده‌ایم.»

«پروژه Keystone XL می‌رود تا در زمانی اشتغالزایی کند که ما بیشترین نیاز را به آن داریم، و کمک می‌کند تا نفت کانادا —با استخراج در قالب بالاترین استاندارد‌های محیطی، حقوق بشری و کارگری—امنیت و استقلال انرژی را برای قاره به ارمغان آورد.»

این خط لوله نفت را از شهر Hardisty در آلبرتا به Steele City در نبراسکا و از آنجا به پالایشگاه‌ها در ساحل شرقی ایالات متحده منتقل می‌کند.

دولت آلبرتا انتظار دارد که ساخت و ساز این خط لوله در طول ۲ سال حدود ۲,۰۰۰ نفر را در استان به کار بگیرد، ۲.۴ میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کانادا اضافه کند، و در سال اول ۷ میلیون دلار به مالیات املاک کمک کند. در بلندمدت هم ۳۰ میلیارد دلار دیگر در قالب مالیات و درآمدهای جانبی برای دولت آلبرتا به همراه خواهد آورد.

رییس Keystone XL آقای ریچارد پرایر می‌گوید: «این یک پروژه مهم زیرساختی در حوزه انرژی است که هزاران نفر را شاغل می‌کند، مزایای اقتصادی زیادی دارد و امنیت انرژی امریکای شمالی را هم تضمین می‌کند.»

«ما از همکاری نخست‌وزیر کِنی تشکر می‌کنیم. این یک سرمایه‌گذاری مهم است و ما به کار با دولت و سرمایه‌گذاری برای تقویت اقتصاد آلبرتا ادامه می‌دهیم.»

آلبرتا ۱.۵ میلیارد دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده و مسئول ساخت ۲۶۹ کیلومتر از خط لوله است.

منبع: Daily Hive