Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

ده حقیقت خواندنی درباره کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری سومین شهر پرجمعیت کاناداست و حقایق جالبی درباره آن وجود دارد که بسیاری از ساکنین شهر از آن‌ها بی‌خبر هستند. در ادامه با ده مورد از آن‌ها آشنا خواهیم شد.

  1. Ginger beef

این غذای لذیذ کانادایی-چینی متولد شهر کلگری است! بسیاری سرآشپز جورج وانگ از Silver Inn را سازنده دستور پخت Ginger beef می‌دانند.

  1. The Caesar

خلاقیت شهروندان شهر در آشپزی به Ginger beef خلاصه نمی‌شود! والتر شل رستوران‌دار ساکن کلگری در سال 1969 کاکتل مشهور Ceasar را به مناسبت بازگشایی رستورانی ایتالیایی ابداع کرد. امروزه این نوشیدنی گوارا محبوبیت فراوانی بدست آورده و سالانه 350 میلیون از آن‌ در سرتاسر کانادا بفروش می‌رسد.

  1. کلگری آفتابی‌ترین شهر کاناداست

هر سال حدود 2،396 ساعت در کلگری آفتاب می‌تابد که ارمغان آن تابستان‌های دلپذیر برای شهروندان است.

  1. Chinook در سردترین ایام زمستان گرما را به کلگری می‌آورد

سرمای طاقت‌فرسای کلگری بسیاری را به زندگی در تورنتو و ونکوور ترغیب می‌کند اما چینوک مایه امیدواری ساکنین شهر است! این جریان هوای گرم ساحلی و دماهای بالا را با خود از آن سوی کوهستان راکی به نواحی داخلی منتقل می‌کند. یک چینوک قدرتمند می‌تواند 30 سانتی‌متر برف را تنها در یک روز ذوب کرده و دمای هوا را از -20 به 10+ درجه سانتی‌گراد برساند.

  1. طولانی‌ترین المپیک زمستانی در کلگری برگزار شده

المپیک زمستانی 1988 کلگری که بین روزهای 13 تا 28 فوریه برگزار گردید اولین دوره این رقابت‌ها در کانادا محسوب میشد و دو هفته ادامه پیدا یافت. این رویداد ورزشی به افزایش شهرت شهر کمک کرد و موجب رشد فعالیت شرکت‌های نفت و گاز شد.

  1. کمترین دمای ثبت شده

در 4 فوریه 1893 دمای کلگری به -45 درجه سانتی‌گراد رسید. این رکورد تنها 18 درجه با پایین‌ترین دمای ثبت‌ شده در تاریخ کشور ( -63 درجه سانتی‌گراد در Snag) فاصله دارد.

  1. بیشترین دمای ثبت شده

در تاریخ 15 جولای 1919 دمای کلگری به 36 درجه سانتی‌گراد رسید و رکوردی تکرارنشدنی بجای گذاشت. این دما 9 درجه از رکورد 45 درجه سانتی‌گراد Yellow Grass در ساسکاچوان پایین‌تر است.

  1. بیش از 700 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در کلگری وجود دارد

فرهنگ دوچرخه‌سواری میان شهروندان کلگری محبوبیت فراوانی دارد و مسئولان شهرداری نیز زیرساخت‌های بسیاری برای استفاده از دوچرخه در شهر احداث کرده‌اند. در حال حاضر کلگری دارای بیش از 700 کیلومتر مسیر اختصاصی دوچرخه‌سواری است.

  1. کلگری شهری چندفرهنگی

اقلیت‌های متعدد قومی در کلگری زندگی می‌کنند. طبق نظرسنجی سال 2016 تنها 477،780 نفر از ساکنین کلگری را بومیان کانادا تشکیل می‌دهند. 23 زبان بجز انگلیسی و فرانسوی (زبان‌های مادری شهروندان کلگری) در شهر صحبت می‌شوند.

  1. ناهید ننشی اولین شهردار مسلمان کاناداست

ناهید ننشی متولد تورنتو بوده و در کلگری بزرگ شده است. او اولین شهردار مسلمان کانادا و کلانشهرهای آمریکای شمالی محسوب می‌شود. ننشی تاکنون برای سه دوره متوالی به مقام شهردار شهر انتخاب گشته و در رشد و توسعه کلگری نقشی اساسی داشته است.

منبع: Daily Hive