Wednesday, April 24, 2024
11 C
Calgary

نگرانی کانادا درباره احتمال وضع تعرفه‌های جدید توسط آمریکا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو در گفت‌وگوی اخیر خود با دونالد ترامپ مراتب نگرانی کانادا درباره قرارداد جدید NAFTA (USMCA) را اعلام کرده و احتمال وضع تعرفه‌، مخصوصا در بخش آلومینیوم، را نگران‌‌کننده دانسته است.

ترودو در اینباره گفت: من به رئیس‌جمهور یادآور شدم که شیوع بیماری موجب اختلال در چرخه تولید و تامین مواد اولیه شده است. به همین دلیل موضوع در بخش آلومینیوم دچار مشکلاتی شده‌ایم که با بازگشایی اقتصاد و افزایش تولید بهبود خواهند یافت.

ترودو در گفت‌وگوی با ترامپ وضع تعرفه‌ها را همزمان با اجرای قرارداد NAFTA نادرست دانسته و ابراز امیدواری کرد که بیزینس‌ها و واحدهای تولیدی در هر دو کشور در زمانی کوتاه به شرایط سابق بازگردند.

قرارداد NAFTA در نوامبر 2018 میان کشورهای کانادا، ایالات‌متحده و مکزیک انعقاد گردید و از تاریخ 1 جولای امسال وارد مرحله اجرایی شده است.

در این قرارداد بخش بزرگی از تولیدات اتومبیل و قطعات یدکی کانادا از 232 تعرفه احتمالی ایالات‌متحده در آینده معاف شده‌اند.

قرارداد NAFTA تلاش دارد تا با حمایت از مشاغل شهروندان طبقه متوسط کانادا به تقویت روابط اقتصادی میان سه کشور کمک کند و رقابت‌پذیری آمریکای شمالی در دنیا را افزایش دهد.

منبع: Daily Hive