Thursday, April 18, 2024
-2.7 C
Calgary

ساحل شلوغ Sylvan Lake در دوران کرونا و افزایش نگرانی‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک آخرهفتهٔ شلوغ در ساحل آلبرتا باعث شد که سیاستمداران و شهروندان، به شدت نگران رفتار مردم در دوران کووید-۱۹ شوند و انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

در توییتر تصاویری از حضور عجیب مردم در ساحل Sylvan Lake منتشر شده، این شهر ساحلی در غرب Red Deer قرار دارد.

در عکس‌ها مردمی را می‌بینیم که نزدیکتر از توصیه بهداشتی (۲ متر فاصله) کنار هم آفتاب گرفته‌اند و افراد اضافه هم در محوطه چمن‌دار پارک نشسته‌اند.

سخنگوی اداره بهداشت آلبرتا می‌گوید: «کووید-۱۹ هنوز بین ما ست و باید نقش خودمان در قطع زنجیره انتقال را ایفا کنیم. هنوز مردم آلبرتا باید فاصله فیزیکی را رعایت کنند، مشخصا در این مورد چنین کاری انجام نشده است.»

دستورهای بهداشتی از مردم می‌خواهند حداقل ۲ متر از هم فاصله داشته باشند، چه در فضای داخلی چه بیرونی. اجتماعات بالای ۱۵ نفر هم مجاز نیستند.

Sylvan Lake شنبه عصر در توییتر تبدیل به یک ترِند شد و عکس‌های زیادی با نگاهی انتقادی به وضعیت آن منتشر شد.

جنیس ایروین از نمایندگان NDP توییتی را منتشر کرده و چنین نوشته است:

«واقعا که. هر بار عکسی از مردم امریکا در سواحل می‌بینم، سرم را با تاسف برای امریکایی‌های نادان تکان می‌دهم. اما این بار، خودمان هستیم، در آلبرتا! دوستان، باید خیلی بهتر باشیم.»

Sylvan Lake که جمعیتش ۱۵,۰۰۰ نفر است، در ماه‌های تابستان با سیل جمعیتی روبرو ست که برای دسترسی به سواحل اطراف به آنجا می‌آیند. هفته قبل، شهرداری اعلام کرد که مرکز هماهنگی اضطراری را تعطیل کرده و تصمیم‌گیری درباره کووید-۱۹ در چارچوب عملیات‌های عادی انجام خواهد شد.

در بحبوحه پَندمی، مقامات محلی از مردمی که در این شهر خانه تابستانی دارند، خواستند همانجایی بمانند که زمستان را گذرانده‌اند و به Sylvan Lake برنگردند زیرا سیستم درمانی محلی ظرفیت زیادی ندارد. حتی موانعی اطراف پارکینگ‌های عمومی گذاشته شد تا علاقمندان به ساحل‌گردی، از آمدن به منطقه دلسرد شوند.

پژوهش‌ها در چین و ژاپن نشان داده‌اند که ریسک انتقال ویروس در محیط‌های بسته ۱۸ برابر محیط‌های باز است. اما این اختلاف فقط به علت فاصله‌ای است که مردم از هم می‌گیرند. پس با تراکم جمعیت بالا در محیط‌های تفریحی مثل سواحل، این مزیت هم از بین می‌رود.

منبع: CBC News