Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

تامین ۱۹ میلیارد دلار بودجه کووید-۱۹ برای راه‌اندازی استان‌ها و مناطق

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو اعلام کرد که دولتش ۱۹ میلیارد دلار در اختیار استان‌ها و مناطق قرار می‌دهد تا آنها تلاش خود برای راه‌اندازی اقتصاد را بهتر پیش ببرند.

ترودو می‌گوید دولت «از ابتدا همکاری نزدیکی» با مناطق و استان‌ها داشته تا در دوران بحرانی کووید-۱۹ از مردم حمایت کند، و این سرمایه‌گذاری برای اطمینان از «تامین و حمایت ارگان‌های استانی و منطقه‌ای است تا با حفظ ایمنی و سلامت مردم، به آنها برای یک بازگشایی امن کمک کنند و آمادگی لازم برای موج دومِ بالقوهٔ پندمی را هم حفظ نمایند.»

ترودو می‌گوید که دولت فدرال در تماس دائمی با نهادهای استانی است و نیازهای ضروری آنها برای ۶ تا ۸ ماه آینده را شناسایی کرده تا بازگشایی اقتصاد به بهترین شکل انجام شود.

در بخشی از توافق دولت فدرال با مناطق و استان‌ها، اولویت‌های هر یک فهرست شده‌اند از جمله «افزایش آزمایش‌ها و پیگیری تماس‌های فرد بیمار، تامین لوازم بهداشتی بیشتر، حمایت بیشتر از قشرهای آسیب‌پذیر از جمله سالمندان و ساکنین مراکز نگهداری بلندمدت.»

ترودو می‌گوید: «این پندمی فقط یک بحران سلامت نیست، بلکه یک بحران اقتصادی هم هست. وقتی درباره فاز بهبود حرف می‌زنیم، بخشی از آن کمک به مردم، کسب‌و‌کارها و کل جامعه است تا به وضعیت عادی برگردند، زیرا تا وقتی که واکسن قطعی را نداشته باشیم، تهدید کووید-۱۹ از زندگی روزمره ما بیرون نمی‌رود.»

منبع: Daily Hive