Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

طبق یک بررسی اکثر کانادایی‌ها در اماکن عمومی ماسک می‌زنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از وقتی صحبت از ضرورت ماسک زدن در اماکن عمومی به میان آمد اکثر کانادایی‌ها آن را وظیفه شهروندی خود دانسته و انجام دادند. اخیرا یک بررسی در موسسه Angus Reid نشان داد که جمعیت کمی از شرکت کنندگان کانادایی در این تحقیق اظهار داشتند که تمام مدت یا حداقل بیشتر زمان هایی که در اماکن عمومی هستند ماسک میزنند.

یک بررسی که به صورت آنلاین بین 10 تا 11 جولای بر روی 1503 نفر از جامعه بزرگسال کانادایی انجام شد نشان داد که در مجموع 55% این افراد در اکثر اوقات ماسک میزنند؛ 20% در گروه “همیشه و هرجا ماسک میزنم” و 35% در گروه “بیشتر اوقات و هرجا که در میان مردم هستم ماسک میزنم” قرار گرفتند. 32% در گروه “به ندرت، فقط در مکان های منتخب ماسک میزنم” و 13% هم در گروه “هرگز ماسک نمیزنم” قرار گرفتند.

face-mask

این موسسه دریافت که نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا، بعد از یک کاهش محسوس در ماههای آپریل و می، در ماه گذشته کمی افزایش پیدا کرده است. از شرکت کنندگان در این نظرسنجی، 59% اظهار داشتند که در مورد این که خودشان بیمار شوند نگران هستند، این در حالی است که این نگرانی از 46% در ماه جون شروع شد و در ماه آپریل به پیک خودش یعنی 73% رسید.همانطور که انتظار می‌رود، نگرانی در مورد بیمار شدن و استفاده از ماسک رابطه مستقیم دارد، کسانی که بیشتر نگران آلوده شدن به ویروس کرونا هستند، احتمال ماسک زدن‌شان در ملاعام بیشتر است.


با اعلام اتمام قرنطینه خانگی در هر استان، ساکنین انتاریو بیشترین احتمال ماسک زدن در ملاعام را داشتند، در حالی که ساکنان استان‌های غربی آلبرتا، ساسکاچوان و منیتبا کمترین احتمال را نشان دادند.

face-mask
نتایج این بررسی نشان داد مردهای میان‌سال در گروه افراد با “کمترین احتمال ماسک زدن”  قرار گرفتند، چرا که 57% مردهای بین 35تا 54 سال اظهار داشتند که “به ندرت ماسک می‌زنند یا هرگز ماسک نمی زنند”. خانم ها از هر رده سنی، تمایل بیشتری به ماسک زدن داشتند و با افزایش سن احتمال استفاده از ماسک هم افزایش می‌یافت.

منبع: Daily hive