Thursday, March 28, 2024
-4.1 C
Calgary

هشدار دولت کانادا در مورد کلاهبرداری پیام‌های متنی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا اطلاعیه ای درباره کلاهبرداری‌هایCanadian Emergency Response Benefit (CERB)  (حمایت مالی از شاغلینی که مستقیما تحت تاثیر کوید19 قرار گرفتند و برای کسب درآمد به مشکل خوردند- واجدین شرایط میتوانند در یک دوره 4 هفته‌ای 2000دلار دریافت کنند.)منتشر کرده است.

این اطلاعیه برای آگاهی‌بخشی به مردم در مورد کلاهبرداری پیام‌های متنی رایج است که  معمولا چنین متنی دارد : شما مبلغی را برای Canada Emergency Response Benefit دریافت کرده اید. دولت در مورد این پیام‌ها هشدار داد که نه آنها را پاسخ دهید  و نه روی لینک آن کلیلک کنید.  همچنین پیشنهاد دادند که اگر این پیام را دریافت کردید آن را پاک کنید و به دیگران هم هشدار دهید و اطلاع رسانی کنید که “این یک کلاهبرداری است.”

scamalert

دولت کانادا در وبسایت خود اطلاعاتی در مورد نحوه تشخیص انواع کلاهبرداری منتشر کرده است. طبق این اطلاعات Canada Revenue Agency (CRA) هرگز از پیام‌های متنی یا برنامه‌های پیام‌رسان مثل فیسبوک یا واتساپ استفاده نمیکند.

CERB توسط دولت فدارل ایجاد شد و 24میلیارد دلار هزینه برای شهرواندان کانادایی که تحت تاثیر ویروس کرونا شغل‌شان را از دست دادند به این موسسه اختصاص داده شد.

از زمان شروع این همه گیری‎ در جامع این اولین کلاهبرداری و سواستفاده ازشرایط پیش آمده نیست.  کارتهای جعلی معافیت از ماسک زدن نیز در گوشه کنار پخش شده است زیرا مناطق مختلف کشور ماسک زدن در اماکن عمومی را اجباری اعلام کردند.

منبع:dailyhive