Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

آغاز مجدد برنامه مهاجرتی Federal Skilled Worker

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خبر صدور مجدد دعوتنامه ورود به سیستم Express Entry برای کاندیداهای Federal Skilled Worker، پس از وقفه‌ای چهارماهه، متقاضیان مهاجرت به کانادا در سرتاسر دنیا را خوشحال کرده است.

دولت فدرال در ماه‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس سیاست‌های پیشگیرانه را در حوزه‌های گوناگون ازجمله مهاجرت اتخاذ کرده بود که کند شدن فرایند رسیدگی به درخواست‌ها در تعدادی از برنامه‌های مهاجرتی را در پی داشت.

از ماه مارچ تا ماه گذشته تنها متقاضیان Canadian Experience Class (CEC) و Provincial Nominee Program (PNP) قادر به ارسال درخواست خود برای دریافت اقامت دائمی کانادا از طریق سیستم Express Entry بودند.

حال به کاهش محدودیت‌ها دولت فدرال از کاندیداهای تمامی برنامه‌ها دعوت کرده تا درخواست خود را ارسال کنند.

هر سال نیمی از دعوتنامه‌های ارسال شده از طریق سیستم Express Entry به برنامه Federal Skilled Worker Program (FSWP) اختصاص دارد که محبوبیت بالای آن را نشان می‌دهد.

طبق گزارش پایان سال 2019 Express Entry بیشترین سهم اعطای شهروندی دائم نیز به برنامه FSWP اختصاص یافته است (58،173 مورد از 109،595).

امروزه FSWP موثرترین راه برای انتخاب مهاجرانیست که از نظر اقتصادی در کانادا موفق خواهند بود.

شما برای ورود به برنامه FSWP باید شرایط زیر را دارا باشید:

  • داشتن حداقل یکسال سابقه کاری در یکی از مشاغل حرفه‌ای که توسط National Occupational Classification (NOC) به سطوح 0، A یا B طبقه‌بندی شده‌‌اند.
  • داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی یا فرانسوی که معادل Canadian Language Benchmark (CLB) 7 در تمام مهارت‌ها (خواندن، نوشتن، شنیدن و صحبت‌ کردن) باشد.
  • داشتن یک مدرک تحصیلی کانادایی (گواهینامه، دیپلم یا مدرک دانشگاهی) یا مدرک خارجی و گزارش Educational Credential Assessment (ECA).

متقاضیان طبق یک سیستم امتیازدهی اختصاصی که براساس فاکتورهایی نظیر سن، تحصیلات، تجربه کاری، اولویت شغلی، مهارت‌های زبان و انتطباق‌پذیری ایجاد شده، ارزیابی می‌شوند.

سپس از کاندیداهایی که در Express Entry pool بالاترین امتیاز را دارند برای ثبت درخواست اقامت دائمی کشور کانادا دعوت بعمل می‌آید.

خوشبختانه از هفته گذشته کاندیداهای FSWP بار دیگر فرصت پیدا کرده‌اند تا شانس خود برای دریافت این دعوتنامه ارزشمند را امتحان کنند. شما نیز می‌توانید همین حالا با ایجاد حساب کاربری Express Entry وضعیت خود برای شرکت در برنامه FSWP را بسنجید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با خانم دنیز افشاری مشاور رسمی مهاجرت به کانادا تماس بگیرید

Deniz Afshari, RCIC – R535837
Nilak Immigration Services Inc.
+1 587 8899 313

منبع:CIC News