Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

بازگشایی مدارس آلبرتا در ماه سپتامبر برای بیش از 750هزار دانش آموز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با تعطیلی مدارس در اوایل بهار گذشته به دلیل کووید19، دولت‌ها و هیئت رئیسه مدارس در سراسر جهان با در نظر گرفتن این نکته که ویروس کرونا همچنان یک تهدید جدی برای سلامت عموم مردم است، در حال برنامه ریزی برای پیاده سازی برنامه‌ای برای شروع سال تحصیلی جدید هستند .

استان آلبرتا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از 750000 دانش آموز در سپتامبر به مدرسه بازخواهند گشت.
جیسون کنی در این بیانیه گفت: آلبرتا با برنامه‌ریزی مجدد ما برای جبران دوره گذشته با شروعی دوباره به پیشرفت خود ادامه میدهد. من به برنامه جامع‌مان که ضامن بازگشت ایمن به مدرسه و از سرگیری یادگیری روزانه است افتخار میکنم.

بازگشت بیش از 750000 دانش آموز به مدرسه و روش یادگیری تقریبا نرمال جدید در یک سال تحصیلی متفاوت با تدابیر جدید، بیانگر ادامه روند بهبود وضعیت آلبرتا است چرا که ما برای بازسازی اقتصادمان و بازگشتن به زندگی عادی روزانه هر روز بیشتر در تلاش هستیم.

این استان در سناریوی اول اعلام کرد که مدارس با دستورالعمل های تقریبا عادی بازگشایی خواهند شد که شامل برخی اقدامات بهداشتی و محافظ سلامت است. این اقدامات عبارتند از:
• تمیز کردن مکرر سطوح
• قرار دادن ضدعفونی کننده در ورودی ها
• گروه بندی دانش آموزان و امکان برگزاری کلاس‌ های متناوب
• در نظر گرفتن زمان کافی برای ناهار به منظور رعایت فاصله فیزیکی

در این بیانیه آمده است که به توصیه رئیس وزارت بهداشت، دینا هینشاو اقدامات بهداشتی لازم قبل از ماه سپتامبر در مدارس انجام میشود.

هینشاو در این بیانیه گفت: ما متعهد هستیم که برای حفظ سلامت و ایمنی دانش آموزان، کارکنان و خانواده ها در حین سال تحصیلی پیش رو هر کاری میتوانیم انجام دهیم. هیچ رویکرد بدون ریسکی برای کووید19 وجود ندارد اما با تعطیلی مدارس هم همچنان خطراتی برای سلامت بچه ها وجود دارد.

در ادامه گفت: ما به طور مداوم توصیه ها و اطلاعیه های حفظ سلامت برای مدارس را بر اساس بهترین شواهد و منابع موجود اصلاح میکنیم. همچنین برنامه هایی داریم که اگر مورد مشکوکی شناسایی شد فوری بررسی کنیم و پاسخگو باشیم. محدود کردن شیوع ویروس در مدارس با شروع سال تحصیلی در پاییز نیازمند همکاری، فداکاری و حمایت تمامی شهروندان آلبرتا است.

از تمامی دانش آموزان، کارکنان، والدین و هر بازدید کننده ای که وارد مدارس آلبرتا میشود انتظار میرود که قبل از ورود برای اطمینان از سلامت خود پرسشنامه های خودغربالگری روزانه تهیه کنند و انجام دهند.

هر دانش آموزی که علائم ویروس کرونا را داشته باشد تا زمانی که نتیجه آزمایش او منفی شود اجازه ورود به مدارس را نخواهد داشت. برای تحت پوشش قرار دادن هزینه ای مربوط به کرونا ویروس علاوه بر 363 میلیون دلار از ذخایر بودجه مدارس، یک افزایش بودجه 120 میلیون دلاری هم به مدارس استان های کانادا اختصاص داده شد.دانش آموزان اگر بخواهند میتوانند ماسک بپوشند اگر چه اجباری برای از سوی مقامات برای ماسک زدن اعلام نشد.

در این بیانیه آمده است: تمریناتی مثل فاصله فیزیکی، گروه بندی دانش آموزان، شستشوی مکرر دستها، ماندن در خانه هنگام بیماری و افزایش پاکسازی سطوح همچنان اولویت اول اقدامات حفظ بهداشت عمومی را دارند.

در این بیانیه همچین آمده است که شیوع مجدد بیماری درجامعه یا مدرسه ممکن است باعث شود که آموزش و پرورش آلبرتا سناریوی دوم را هم اجرا کند که در این سناریو محدود کردن تعداد دانش آموزان در هر کلاس به 20 نفر یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه است.
استان آلبرتا با انتشار دو ویدیو جزئیات اقدامات بهداشتی جدید که دانش آموزان از ماه سپتامبر باید انجام دهند را به تصویر کشید. این ویدیو ها به تفکیک سن به دانش آموزان نکات لازم را گوشزد میکنند.

 

منبع: Daily Hive