Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

زیباترین دریاچه‌های کوهستان راکی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رشته کوه‌های راکی یکی از مقاصد محبوب گردشگری کانادایی‌ها، مخصوصا در فصل تابستان، است. بسیاری برای فرار از هیاهوی شهرها و برخی نیز با هدف ماجراجویی به این منطقه سفر می‌کنند. اسکی، سنگنوردی، قایق‌سواری، کوهنوردی و ماهیگیری تعدادی از تفریحات محبوب این روزها در کوهستان راکی محسوب می‌شوند.

در این نوشتار قصد داریم پنج مورد از بهترین دریاچه‌های کوهستان راکی که در هیچ کجای دنیا نظیرشان یافت نمی‌شود را به شما معرفی کنیم.

هرچند محدودیت‌های مربوط به کرونا در کشور رو به کاهش است اما حتما  پیش از سفر اطلاعات لازم درباره وضعیت بازگشایی‌ها و الزامات ایمنی را با مراجعه به Alnertaparks.ca، Banff National Park، Yoho National Park و AdventureSmart مطالعه کنید. بعلاوه لزوم رعایت فاصله فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی در طول سفر را نباید فراموش کرد.

Moraine Lake

آب‌های فیروزه‌ای Moraine Lake با شروع تابستان و آب شدن یخچال‌ها تفییر رنگ داده و زیبایی آن دوچندان می‌شود. منظره این دریاچه به قدری خیره‌کننده است که بین سال‌های 1969 تا 1979 بر روی اسکناس 20 دلاری نقش بسته بود. Moraine Lake در دره Ten Peaks جای گرفته و اطرافش پر از آبشارهای متعدد، قلل مرتفع و دیواره‌های بلند است. شما می‌توانید به قایق‌سواری، پیاده‌روی یا استراحت در سواحل زیبای Moraine Lake پردخته و سفری حیرت‌انگیز را تجربه کنید.

Emerald Lake

این دریاچه خارق‌العاده در پارک ملی Yoho تنها 20 دقیقه‌ رانندگی با Lake Louise فاصله دارد. نام Emerald بخاطر رنگ سبز دریاچه بر روی آن گذاشته شده و توسط قله‌های سر به فلک کشیده رشته ‌کوه President، Mount Burgess و Wapta Mountain محصور شده است. از آنجایی که این منطقه به نسبت Lake Louise بازدیدکننده کمتری دارد جویندگان آرامش آن را انتخاب می‌کنند. با پیمایش مسیر 5.2 کیلومتری ساحل دریاچه می‌توانید منظره‌ای 360 درجه از زیبایی‌های اطراف آن داشته و تصاویری تماشایی ثبت کنید. بعلاوه اگر خوش‌شانس باشید پرندگان ماهیخوار، عقاب و گوزن شمالی را نیز در مدت حضور خود خواهید دید.

Lake Minnewanka

Minnewanka با 21 کیلومتر طول و 142 متر عمق دومین دریاچه کوه‌های راکی از نظر وسعت محسوب می‌شود. بومیان Stoney Nakoda این دریاچه را Minn-waki به معنای “دریاچه ارواح” نامیده‌اند. تماشای غروب خورشید در ساحل Minnewanka همراه با حیات‌وحش و طبیعت زیبایش به این زودی‌ها از خاطرتان پاک نخواهد شد. بعلاوه تفریحات متنوعی چون قایق‌سواری، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ماهی‌گیری در Lake Minnewanka انتظار شما را می‌کشند.

Peyto Lake

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

در ماه‌های گرم تابستان و با ورود جویبارهای جاری شده از یخچال‌ها، Peyto Lake رنگی بسیار خاص پیدا می‌کند. بیدلیل نیست که بسیاری Peyto را یکی از زیباترین دریاچه‌های دنیا می‌دانند. تماشای Peyto Lake از هر زاویه‌ای نفس را در سینه شما حبس می‌کند اما پیشنهاد ما رفتن به Viewpoint است. شما باید 2.5 کیلومتر را پیاده‌ طی کنید تا از آن‌جا بهترین عکس‌ها را بگیرید.

Lake Louise

این دریاچه به قدری شهرت دارد که حتی اگر اسمش را نیز ندانید حتما تصاویری از آن را دیده‌اید. صحبت کردن از زیبایی‌های کوهستان راکی بدون نام بردن از Lake Louise بیفایده است. از هر کجای ساحل که به تماشای دریاچه بنشینید گویی به منظره‌ای خیالی بر روی بوم نقاشی نگاه می‌کنید. خلاصه آن‌که هرچه از زیبایی‌های Lake Louise بگوییم کم گفته‌ایم و حتما باید خودتان با پیمودن یکی از مسیرهای پیاده‌روی اطراف دریاچه آن را نزدیک ببینید.

منبع: Daily Hive