Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

برخورد پلیس با مهمانی حدود 200 نفری در Brampton house

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق اظهارات Peel Regional Police، برگذارکنندگان این مهمانی سعی داشتند دور از چشم شبکه های اجتماعی افراد را دور هم جمع کنند و این رویداد را از همسایگان نیز مخفی کنند. طبق گزارش، یکشنبه شب حدود 200 نفر که در Brampton house بودند توسط پلیس محلی متفرق شدند. افسران پلیس گفتند حدود ساعت 10 شب از مناطق Countryside Drive و Goreway Road تماس‌هایی مبنی بر شکایت از سر و صدای زیاد و گزارش هایی از برگزاری یک مهمانی بزرگ در داخل خانه داشتند.

وقتی پلیس به صحنه رسید حدود یک ساعت طول کشید تا آنها را متفرق کرده و هر کس را به خانه خودش بفرستد، هیچ بازداشتی صورت نگرفت اما پلیس گفت مردم در داخل و خارج از خانه حضور داشتند. مقامات پلیس گفتند صاحب خانه یا برگزار کننده مهمانی برای پارک کردن خودرو در داخل حیاط،  ورودی و فضای سبز اطراف تدابیر امنیتی اندیشده بود و ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد نشان داد وسایل نقلیه زیادی در اطراف ساختمان پارک شده بودند.

همسایه ها بعد از دیدن ماشین ها در منطقه فیلم گرفتند

هامان سوهی یکی از ساکنان آن حوالی، با دیدن تعداد زیاد و غیرمعمول ماشین نگران شد و بلافاصله فیلم گرفت. او گفت: مشخصا مردم مسائل جاری را جدی نمیگرند و این اتفاق را در بُعد وسیع تر نگاه نمیکنند. نمی‌دانند که تمام جامعه تحت تاثیر این دورهمی‌ها قرار میگیرد و دقیقا به همین دلیل است که ما در این وضعیت گیر افتادیم و رها نمیشویم.

او گفت ” پس از انتشار این ویدیو در اینستاگرام، پیام ها و نظرات بسیاری دریافت کرد که معتقدند برگزاری مهمانی مشکل بزرگی نیست و همه گیری واقعی نیست. موضوع خبرچینی نسیت و من با هیچ کس تماس نگرفتم. پلیس قبلا در صحنه حضورداشت و از طرفی کاملا عادی است که در شرایط فعلی وقتی 150تا ماشین میبینی تعجب کنی و نگران شوی.”

سوهی به CBC Toronto گفت او دوستانی دارد که دارای علائم کووید19 هستند و از واکنش مردمی که به فکر افراد ضعیف و آسیب‌پذیر نیستند و همه‌گیری ویروس را جدی نگرفته‌اند ناامید شده است. ما میتوانیم برای برگزاری مهمانی کمی صبر کنیم اما وقتی افرادی هستند که رعایت نمیکنند و مهمانی با تعداد زیاد برگزار میکنند اشتباه ما نیست. این یک مهمانی برنامه ریزی شده بود و به کل جامعه آسیب میزند . این افراد ارزشی برای قوانین وضع شده قائل نشدند.

 پلیس امیدوار است که این مهمانی ها ادامه‌دار نباشد

دنی مارتینی سخنگوی Peel police گفت: ما امیدواریم این دورهمی ها و اجتماعات بزرگ بخشی از یک روند بزرگتر نباشد. او گفت: مدت زیادی مردم  به رعایت اصول بهداشتی و اجتماعی این همه گیری عادت کرده بودند. اما حالا چون ما از مرحله 1 و 2 گذشتیم مردم فکر میکنند که همه چیز امن تر شده اما در واقع هیچ چیز تغییر نکرده و ما همچنان باید اصول اولیه سابق را رعایت کنیم: پوشیدن ماسک، شستن دست ها،  و حفظ فاصله فیزیکی.

مشاور شورای شهر برامپتون ، Gurpeet Dhillon،در یک توئیت گفت که این مهمانی اصلا قابل توجیه و پذیرفتنی نیست.

تحت محدودیت‌های اضطراری استانی دورهمی‌ها و تجمعات در Peel Region محدود به ده نفر هستند و باید فاصله فیزیکی هم بین اعضا رعایت شود. مقصر اصلی رشد اخیر ابتلا به کووید19 در اتاوا و شومبرگ همین دورهمی‌ها و اجتماعات شلوغ  شناخته شدند.

پلیس در مورد این که برای برگزارکنندگان یا حاضرین در مهمانی حکمی صادر شده یا نه، صحبتی نکرد.

منبع: CBC

برای مطالعه بیشتر:

بیش از 100 مورد بستری مربوط به کووید19 در بیمارستای های آلبرتا

کرونا ویروس و آسیب های مغزی