Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

اندرو شیر: ترودو بخاطر رسوایی WE Charity باید استعفا دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اندرو شیر رهبر حزب محافظه‌کار از جاستین ترودو خواسته تا بخاطر موضوع رسوایی موسسه WE Charity از نخست‌وزیری استعفا دهد. این انجمن با هدف معرفی دانشجویان داوطلب به موسسات خیریه و غیرانتفاعی به منظور فعالیت تابستانی در زمان شیوع COVID-19 انتخاب شد.

اظهارات شیر پس از آن بیان شده که اوایل همین ماه مشخص گردید که مادر، برادر و همسر ترودو همگی با WE Charity همکاری داشته و مبلغ 300،000 هزار دلار پاداش دریافت کرده‌اند. نخست‌وزیر حدود یک میلیارد دلار به WE Charity برای پیشبرد پروژه کمک مالی کرده بود.

اوایل ماه ترودو در کنفرانسی خبری گفت از سال‌ها همکاری مادرش با WE خبر داشته اما جزئیات فعالیت و مبلغ پاداش دریافتی‌ او را نمی‌دانسته است. ترودو بخاطر این اتفاقات عذرخواهی کرد و پذیرفت همکاری‌ با WE Charity اشتباه بوده است.

شیر در کنفرانس مطبوعاتی روز جمعه اذعان داشت که رسوایی و فساد در بالاترین سطوح دولت رخ داده و ترودو باید استعفا دهد.

شیر در بخشش از صحبت‌هایش گفت: از زمان انتخاب ترودو به نخست‌وزیری او در ده‌ها رویداد خیریه WE شرکت کرده که برایش منفعت مالی بهمراه داشته است. در گذشته تحت تعقیب قضایی قرار گرفتن اعضای پارلمان موجب اخراج آن‌ها می‌شد؛ با توجه به این‌که تخلفات ترودو اثبات شده انتظار دارم نخست‌وزیر استعفا دهد.

شیر در پاسخ به این سوال که آیا استعفای نخست‌وزیر در شرایط کنونی (بحران شیوع COVID-19) منطقی هست یا خیر گفت که این رسوایی مالی بسیار جدیست و به نظر او استعفا باید انجام شود.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش افزود: ما نباید اجازه دهیم دولت همزمان با وقوع بحران از شرایط پیش آمده برای نقض قوانین و مقررات و رساندن کمک‌های مالی به نزدیکان خود سوءاستفاده ببرد.

بگفته شیر کانادا به نخست‌وزیری تابع قوانین نیاز دارد که بدنبال بهره بردن از فرصت‌ها نباشد.

منبع: Daily Hive