Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

برای جهانگردی نیاز نیست از کانادا خارج شوید!

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

وسعت زیاد و موقعیت جغرافیایی خاص کانادا اقلیم منحصربفرد و متنوع به آن بخشیده و برخی نقاط آن شباهت فراوانی به دیگر نواحی دنیا دارد. در ادامه با پنج مورد از این مناطق آشنا خواهیم شد.

صعود به ارتفاعات سوییس در Pangnirtung

این منطقه Nunavut با رشته‌کوه‌های باشکوهش به سوییس نواحی قطب شهرت دارد. کوهنوردان حرفه‌ای برای صعود به قلل متعدد پارک ملی Auyuittuq چون Mount Asgard و Mount Thor به اینجا سفر می‌کنند. اگر از مهارت کافی برخوردار نیستید برای کوهپیمایی در این ناحیه حتما باید راهنمای حرفه‌ای داشته باشید.

دیدار از مزارع انگور فرانسه در Prince Edward County

وجود بیش از 40 مزرعه شراب‌گیری در این منطقه سرسبز و پوشیده از اسطوخودوس باعث شباهت فراوانش به فرانسه شده است. این ناحیه در ساحل شمالی دریاچه اونتاریو و میانه مسیر تورنتو با اتاوا واقع شده و بسیاری از شهروندان برای فرار از شلوغی‌ شهرهای خود به آن سفر می‌کنند.

قدم زدن در سواحل هاوایی در Hornby Island

Hornby Island منطقه‌ای زیبا از دریای Salish میان Vancouver Island و ایالت واشنگتن است. رسیدن به این جزیره دیدنی از Lower Mainland با سه سفر کشتی (یک روز کامل) امکان‌پذیر است. حتما به خلیج Tribune که ساحلی سفید با آب‌های شفاف به طول یک کیلومتر دارد نیز سر بزنید. گرم‌ترین آب شور برای شنا در استان و امکانات انجام skimboarding و kiteboarding را در اینجا می‌یابید.

با رسیدن فصل بهار تپه‌های مجاور ساحل پوشیده از گل‌های وحشی می‌شوند. با گرم‌تر شدن هوا درختچه‌های Salal berries و huckleberries تضاد چشم‌نوازی با شن‌های سفیدرنگ ایجاد کرده و زیبایی صخره‌های ساحلی را دوچندان می‌کنند.

گام گذاشتن روی سطح مریخ در Devon Island

Devon Island بزرگترین جزیره غیرمسکونی دنیاست که شباهت بسیاری به سطح مریخ دارد. این ناحیه با وسعتی به اندازه نوااسکوشا چهره‌ای صخره‌ای، قطبی و بیابانی داشته و عاری از هرگونه پوشش گیاهیست. دانشمندان از Devon برای آزمایش لباس‌ و خودروهای فضانوردی استفاده می‌کنند.

سفر به نواحی استوایی در Huron

آب‌های کریستالی و شفاف، سواحل سفید شنی و کشتی‌های غرق‌ شده این ناحیه در ساحل دریاچه Huron را بسیار به دریای کارائیب شبیه کرده است. بعلاوه جزیره Chantry در همین نزدیکی زیستگاه ده‌ها هزار پرنده مهاجر چون قره‌غاز وحشی و حواصیل آبی نیز هست.

منبع: CBC