Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

کنسرت‌های لایو و رایگان سورپرایزی در کلگری توسط هنرمندان رندوم در مکان های رندوم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

Arts Commons میخواهد تابستان امسال با چند اجرای زنده و مجانی به شهر بازگردد اما شما نمیتوانید بلیط تهیه کنید چون تمامی اجراها بدون اطلاع قبلی و در مکان های رندوم توسط هنرمندان محلی برگزارخواهد شد. جاش دالدون مدیر برنامه های Arts Commons به Homestretch گفت: ما میخواستیم به وضعیت کنونی جامعه کمک کنیم، میخواستیم مجددا به صحنه برگردیم  و بهترین راهی که بلد هستیم و می دانیم چطورآن را طی کنیم هنر است.

او گفت ما با درنظر گرفتن اینکه تابستان کوتاه و شیرین است و با اندکی سبک تر کردن محدودیت ها میتوانیم دورهم جمع شویم – البته با رعایت فاصله دو متر از هم- به این نتیجه رسیدیم که این بهترین راه برای پیشروی در این شرایط غیرقابل پیش بینی است. Arts Xpedition نامی است که به این برنامه اطلاق میشود.

دالدون میگوید  بیشتر اجراها موزیکال خواهند بود- اولی یک اجرای جاز ملایم در Central Memorial Park بود- اما برنامه های دیگری مثل تئاتر موزیکال، اجراهای طنز،  tap danceو break dance هم در برنامه هست. او گفت: ما در نقاط مختلف شهر اجرا خواهیم داشت پس در پارکها، گوشه های خیابان، مکان های تفریحی و هر جایی ممکن است ظاهر شویم و اجرا داشته باشیم. این که دقیقا کجا هستیم به نوعی مثل یک راز است و مردم فقط ساعتی قبل از شروع اجرا مطلع میشوند که برنامه ای در حال تدارک است.

دلیل این کار این است که در زمان پاندمی کروناویروس افراد زیادی را در یک مکان خاص جمع نکنیم. برای تولید کننده ای مثل من که همیشه میخواهد بیشترین تعداد ممکن افراد را به یک نمایش دعوت کند تجربه جالبی است که حالا به دنبال جذب کمترین افراد ممکن هستم.

او گفت بخشی از این برنامه برای کمک به تسکین استرس روحی و ذهنی هست که این روزها همه مردم را درگیر کرده است. نگرانی های زیادی در مورد مراقبت های سلامت روح و ذهن مردم کلگری هست و بدیهی است که انزوا و گوشه گیری آسیب ها و عوارض زیادی خواهد داشت. ما میخواهیم به بهترین روشی که می توانیم به صحنه برگردیم و نقش کوچکی در بهبود این شرایط داشته باشیم.

اولین کنسرت به صورت سورپرایزی نزدیک ظهر و موقع ناهار در پارک با جمعیتی حدود 30 نفر برگزار شد که روی چمن و در سایه ها نشسته یا ایستاده بودند. جالب بود، چهره های خندان افراد و توجه بچه‌هایی که در حال بازی بودند به معنی خوشحالی آنها از این اتفاق بود.

arts-commons

او گفت: این به همان اندازه که برای مجریان خوب است برای حاضرین و مخاطبان هم خوب است. بسیاری از خانواده ها که آنجا بودند در حال ناهار خوردن بودند و گروهی در حال استراحت بین کار بودند. تمام دلگرمی من دیدن دوباره مخاطبان و مردم است و میدانم برای هنرمندان هم همین حس دلگرمی وجود دارد.

ساختمان Arts Commons  به طور رسمی از ماه مارچ بسته شد و همچنان بسته است اما به لطف حمایت بلندمدت اسپانسرها و خریداران بلیط  که بلیط شان را به سازمان اهدا کردند هنوز قادر به فعالیت است. او گفت: این برای ما واقعا مهم است. هم هدیه‌ای به مردم کلگری میدهیم و هم بازگشتی دوباره برای خودمان به صحنه است در حالی که همه چیز مجانی خواهد بود.

ممکن است یک قدم زدن ساده در خیابان، مردم را با یک کنسرت مجانی مواجه کند، البته میتوانند با دنبال کردن @yycarts در سوشال مدیا، ساعتی قبل از ناهار یا در زمان های دیگر راهنمای های خوبی در مورد این کنسرت های خیابانی به دست آورند.

دالدون در انتها گفت: ما در تمام تابستان این برنامه را در کلگری خواهیم داشت.

منبع:CBC

برای مطالعه بیشتر:

رهبر حزب محافظه کار از جاستین ترودو خواست که استعفا دهد

دوره پاندمی و مدیریت هزینه های زندگی