Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

ترافیک مسافرت هوایی تا ۲۰۲۴ به سطح قبل از کووید-۱۹ برنمی‌گردد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سازمان بین‌المللی حمل‌و‌نقل هوایی (IATA) پیش‌بینی کرده که ترافیک مسافرت هوایی تازه در سال ۲۰۲۴ به سطوح پیش از کووید-۱۹ برگردد.

طبق گفته این سازمان، در ماه‌های باقی‌مانده از سال ۲۰۲۰ تعداد مسافران در دنیا تنها  معادل ۵۵٪ از مسافرین پارسال خواهد بود.

پیش از این با استفاده از گزارش مسافرت‌ها در ژوئن ۲۰۲۰، تصور می‌شد که این صنعت در سال ۲۰۲۳ به حالت عادی برگردد. اما حالا شرایط وخیم‌تر پیش‌بینی می‌شود.

ترافیک هوایی، که با معیار RPK (درآمد به ازای هر مسافر در کیلومتر) سنجیده می‌شود، اکنون نسبت به یک سال قبل کاهش ۸۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد که تازه این مقدار، یک بهبود اندک نسبت به افت ۹۱ درصدی ثبت شده در ماه مِی است.

IATA می‌گوید که چشم‌انداز بدبینانهٔ بهبود بر اساس داده‌های اخیر به دست آمده است:

  • کند شدن سرعت کنترل ویروس در ایالات متحده و اقتصادهای در حال توسعه. با اینکه اقتصادهای توسعه یافته غیر از امریکا «موفقیت‌های بزرگی» در جلوگیری از شیوع ویروس داشته‌اند اما در برخی مناطق کنترل از دست آنها و حتی چین خارج شده است. در اقتصادهای در حال توسعه نیز نشانه‌های اندکی از کنترل ویروس داریم، جمعیت این کشورها ۴۰٪ از ترافیک هوایی دنیا را می‌سازد. از این رو ضعف اقتصادشان مانع محسوسی بر سر راه بهبود این صنعت است.
  • کاهش مسافرت‌های تجاری. IATA انتظار دارد که بودجه شرکت‌ها برای مسافرت‌های هوایی کاهش شدیدی داشته باشد زیرا آنها نیز فشار اقتصادی بزرگی را تجربه می‌کنند که بعید است به این راحتی برطرف شود. طبق نظرسنجی‌های انجام شده، استفاده از نرم‌افزارهای ویدیوکنفرانس باعث کاهش نیاز به سفر در بین مدیران و کارمندان شرکت‌ها شده است.
  • اعتماد ضعیف مصرف‌کنندگان. علاوه بر ریسک بیمار شدن، تقاضا برای دیدار با دوستان و بستگان و مسافرت‌های تفریحی هم در سطح ضعیفی است، که دلیل آن نگرانی مردم از حفظ مشاغل خود و افزایش بیکاری در دنیا است. طبق نظرسنجی IATA تقریبا ۵۵٪ از افراد گفته‌اند که در ۲۰۲۰ هیچ برنامه‌ای برای سفر ندارند.

منبع: Daily Hive